Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy

Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Thu 28 Apr 2011 - 12:08:14 MET DST

W dniu 2011-04-28 11:56, Tomasz Śląski pisze:

> Dlaczego fatalny? Myslisz, że 'nam z nieba nakapało'? :) Operator IP tez
> ponosi koszty "reemisji", koszty pozwoleń radiowych, koszty kanalizacji
> - własnej bądź cudzej, koszty transmisji, itp, itd. Kosztów realnych
> mamy całe mnóstwo (śmiem twierdzić, że więcej niż w TV) i one nie chcą
> maleć - pozwolenia radiowe kosztują ciągle tyle samo, Cisco, Juniper i
> inne graty nie staniały o 70%, wymieniać dalej? A - jak dobrze wiesz -
> cena za pasmo IP też jest różna - w PLIXie "40% netu krajowego bez
> tepsy" kosztuje 1 zł Mb/s (wypadkowo około 5 zł, jak doliczysz koszty
> [...]

Tom, jeżeli używasz innej transmisji, pozwolenia czy kanalizacji dla
tego, który ogląda gołe dupy, słucha radia internetowego czy ściąga
dystrybucje debiana, to i owszem. Ale mój stan wiedzy podpowiada mi, że
koszty te są stałe, niezalezne od kontentu.
No chyba, że coś się zmieniło w ostatnich miesiącach, to mnie oświeć.