Re: przykład praktyczny :)

Autor: Andrzej <andrzej_at_pingwin.invalid>
Data: Sun 06 Mar 2011 - 23:05:56 MET

crazy bejbi wrote:

> W dniu 2011-03-04 21:32, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:
>
> To mały przykład praktyczny (realny):
>
> Właśnie mi zadzwonił jeden z administratorów, że padł nam modem
> kablowy (100Mbps), którym dostarczamy internet do jednego z bloków.
> Pad był ok. godz. 20.00. Modem sprawdzony, nie działa (zapala się
> gaśnie itd, wymieniony zasilacz itd). I co teraz? Bo takich połączeń
> mamy bardzo mało i akurat _takiego_ modemu nie mamy na zapas. Jest

[...]

Cóż - Twój biznes, Twoje ryzyko. Użytkownika końcowego nie powinno
interesować czy masz zapas czy nie. Robiąc biznes powinieneś kalkulować
czy bardziej opłaca się trzymać zapasowy sprzęt czy utracić część
wpływów, czy może mieć umowę z dystrybutorem sprzętu tak, aby Ci trzymał
go na półce i w 4 godz. dostarczał czy martwić się o to samemu. Poza tym
brak unifikacji sprzętu to proszenie się o problemy.

Oczywiście utrata całego miesięcznego abonamentu za przerwę nawet
kilkunastogodzinną to raczej zły pomysł ale użytkownik nie powinien
musieć płacić przynajmniej za okres w którym usługa nie była dostępna.

Pozdrawiam,
Andrzej