Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie

Autor: Jan Pytajacy <voippytanie_at_gmail.com>
Data: Fri 31 Dec 2010 - 14:26:53 MET
Message-ID: <510fb2dc-faea-421b-a600-3df256f0385b@f20g2000vbc.googlegroups.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

On 31 Gru, 09:14, Jakub Klausa <ja...@bofh.pl> wrote:
> Jan Pytajacy <voippyta...@gmail.com> wrote:
>
> [...]
>
> JP => Bede wdzieczny za wszelie sugestie i pomoc. Jesli chodzi o UKE -  poki
> JP => co czekam na odpowiedz.
>
> Jeśli masz zamiar podnosić w swoim roszczeniu do operatora niezgodność
> usługi z umową, to analizę umowy w tym względzie powinien Ci wykonać dowolny
> prawnik lub osoba mająca o tym pojęcie.
>
> To, czy wg. jakiejkolwiek umowy operator ma obowiązek informować Cie o
> upgrade'ach oprogramowania itp itd -  nie przypuszczam, niemniej umowa (+
> dodatki w stylu regulaminy itp) regulują te kwestie.
>
> Jak widać z poniższego przypadku, łatwiej zauważyć drzazgę u kogoś niż belkę
> we własnym oku - w końcu to system pytającego (z tego co zrozumiałem) był
> przyczyną powstania problemu. Warto zainwestować te parę złotych w audyt
> takiego systemu pod względem bezpieczeństwa zanim się go do internetu
> wystawi.
>
> A co do kwestii załatwienia sprawy, proponuję podjąć negocjacje z operatorem
> - pewnie uda się namówić go na zejście z odrobiny jego marży, co może w
> znaczącym stopniu obniżyć rachunek (no chyba, że już usztywnił się na tyle,
> że nie ma co negocjować ;-)).
>
> k.
> --
>                    Jakub Klausa, JK762-RIPE, ja...@bofh.pl
>         * <pactel> has anyone tried to emulate winNT on HP-UX 10.X? *

Nie chce sie jeszcze sadzic, badam jakie sa opcje.

Mam w firmie centralke (asterisk) i nie, nie chodzi o wlamanie przy
uzyciu domyslnego hasla czy wykorzystanie hasla z aparatu. Ja w logach
nie mam informacji o polaczeniach, a operator twierdzi, ze byly
wykonane z tego samego ip co zwykle itd. Zatem twierdzi (moze
oczywiscie miec racje), ze jesli doszlo do wlamania, to w moim
systemie. Jednak prawie cała kwota (>97% kwoty faktury) to polaczenia
na jeden numer w afryce, przy czym nawet ponad 50 trwajacych
jednoczesnie polaczen z jednego numeru zrodlowego na jeden numer w
afryce.
U operatora chcialem wczesniej ustalic limit - nie mogli (technicznie)
tego zrobic, nie zaproponowali alternatywy. Od czasu zakladania konta
zaktualizowali system, nie poinformowali o tym, a po tym zabiegu
zniknely ustawione na numerach dyskryminatory (ograniczenia polaczen).
Ponadto nozna w panelu modyfikowac ustawienia numerow (w tym
ograniczen), a w logach aplikcji tego nie widac (zalezy jaka sciezka
sie dojdzie do edycji). Nie mam u operatora bilingu online wiec nie
moge sam monitorowac tego co sie dzieje na moich kontach.

Stad zastanawiam sie, czy operator jest w 100% czysty?
Czy operator nie powinen mieć systemu antyfraudowego? Wygenerowane
polaczenia, to anomalia w stosunku do normalnego ruchu.
Jesli jednak ktos ma informacje na temat dobrej kancelarii, to poprsze
na priv - email w poscie jest poprawny
Received on Fri Dec 31 14:30:03 2010

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 31 Dec 2010 - 14:40:01 MET