Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie

Autor: Wampir Energetyczny <administratorinternetu_at_gazeta.pl>
Data: Fri 31 Dec 2010 - 09:46:55 MET

W dniu 31-12-2010 00:49, Jan Pytajacy pisze:

> Dodam, ze wczesniej (przez kilka lat) praktycznie nie bylo polaczen
> zagranicznych, dotychczas faktura to okolo 2000zl, glownie polaczenia
> stacjonarne w Polsce.
> Czy dostep do gatewaya przez internet (bez vpn) bez mozliwosci
> ustawienia limitu kwotowego, brak systemu do wykrywania anomalii/
> fraudow, znikajace dyskryminatory po aktualizacji systemu, o ktorej
> nie poinformowali, brak mozliwosci monitorowania online bilngu/
> polaczen + kilka tego typu kwiatkow, to nienalezyte wykonanie umowy i
> pomimo odrzucenia mojej reklamacji mam szanse w postepowaniu sadowym?
> [...]

czy platforma z której korzystasz miała w tym okresie możliwość
definiowania IP uprawnionych do korzystania z usług operatora?
jeśli tak, to czy operator w logach odnotował adres IP z którego
nastąpiła kradzież?

czy pbxa masz u siebie, a z opem do którego pchasz ruch masz sip trunka?
czy masz logi z tego zdarzenia?

czy jesteś resselerem i rachunek nabił 'twój klient', który znał dane
potrzebne do zalogowania się na konto sip?
jeśli tak to FV wystaw temu klientowi ;]

czy tez jest tak jak pisał Jasnie?

osobiscie miałem podobny przypadek gdy u jednego z moich klientów który
ma 18 linii telefonicznych, jeden z pracownikow ukradł hasło z komputera
na którym zainstalowany był xlite. co prawda wydzwonił w skali roku
kilka tysiecy pln i głupek dzwonił głównie po rodzinie i swojej
dziewczynie więc nie było problemu z namierzeniem.