Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie

Autor: brum <brumbrum_at_onet.eu>
Data: Fri 31 Dec 2010 - 14:39:34 MET

U mnie chodzi o kilkaset tysiecy wydzwonione w jeden weekend na jeden
numer komorkowy (w Poludniowej Afryce). Wg mnie (wydaje mi sie, ze
mysle nadal logicznie) to ewidentny fraud. Czy to wystarczajacy powod
reklamacji?

reklamacja nie wymaga powodu, skladasz ja, jesli masz ochote
a jesli pytasz, czy jest to powod do uwzglednienia reklamacji, to nie sadze

Czy operator powinien (jak np. banki z kartami
kredytowymi/planiczymi) to wychwycic odpowiednio wczesnie i
zablokowac, ponieważ a) polaczenia byly na jeden numer b). anomalia w
stosunku do normalnej struktury polaczen (zagranica) c). dziwne
godziny polaczeni - weekend, w tym glownie w nocy, gdy normalnie ruch
od pn do pt w godzinach 8-21 ?

a dlaczego mialby to robic ? masz takie zapisy w umowie, albo jakies uslugi
ograniczajace ?

Czy dostep do gatewaya przez internet (bez vpn) bez mozliwosci
ustawienia limitu kwotowego, brak systemu do wykrywania anomalii/
fraudow, znikajace dyskryminatory po aktualizacji systemu, o ktorej
nie poinformowali, brak mozliwosci monitorowania online bilngu/
polaczen + kilka tego typu kwiatkow, to nienalezyte wykonanie umowy i
pomimo odrzucenia mojej reklamacji mam szanse w postepowaniu sadowym?

z calego tego potoku sensowne jest tylko usuniecie blokad
jesli zostaly zamowione prawidlowo, to powinny dzialac
tp dla przykladu zwraca co do grosza koszty polaczen, ktore doszly do skutku
pomimo prawidlowo zamowionej blokady
czasem (rzadko) wymaga to dwoch reklamacji, ale dziala

Jaka droge radzicie wybrac (sad, postepowaniu polubowne)?

jezeli chodzi o kilkaset tysiecy, to pierwszym elementem jest doswiadczony
prawnik procesowy
ponadto, jesli rzeczywiscie jest to fraud, to nalezy zlozyc zawiadomienie o
popelnieniu przestepstwa, a nastepnie powiadomic operatora, ze trwa takie
postepowanie i co najmniej do czasu jego zakonczenia powinien sie wstrzymac
z roszczeniami
w przeciwnym wypadku mozna go uznac za pasera, ktory chce czerpac korzysci z
przestepstwa
operator domaga sie nie tylko zwrotu nakladow (interkonekt, amortyzacja,
itp.), ale rowniez swojej marzy, a to juz jest paserstwo