OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie

Autor: Jan Pytajacy <voippytanie_at_gmail.com>
Data: Fri 31 Dec 2010 - 00:49:03 MET

Witam,

szukam porady (moze ktos poleci dobra kancelarie obeznana w tematyce)
oraz ewentualnie szykam osob, ktore padly ofiara wygenerowania ruchu
(VoIP bo to moze ma znaczenie) do egzotycznego kraju na ich koszt.
Jak wiadomo korporacje maja drozszych prawnikow i może znajdzie się
ktoś, kto ma podobna sytuacje i usluge u tego samego (duzego)
operatora, do zrzucenia sie na pozew zbiorowy.
Znam przynajmniej dwa takie przypadki, w tym jeden moj.

U mnie chodzi o kilkaset tysiecy wydzwonione w jeden weekend na jeden
numer komorkowy (w Poludniowej Afryce). Wg mnie (wydaje mi sie, ze
mysle nadal logicznie) to ewidentny fraud. Czy to wystarczajacy powod
reklamacji? Watkow jest wiele, ale ten szczegolnie interesuje mnie w
swietle naszego prawa. Czy operator powinien (jak np. banki z kartami
kredytowymi/planiczymi) to wychwycic odpowiednio wczesnie i
zablokowac, ponieważ a) polaczenia byly na jeden numer b). anomalia w
stosunku do normalnej struktury polaczen (zagranica) c). dziwne
godziny polaczeni - weekend, w tym glownie w nocy, gdy normalnie ruch
od pn do pt w godzinach 8-21
?
Dodam, ze wczesniej (przez kilka lat) praktycznie nie bylo polaczen
zagranicznych, dotychczas faktura to okolo 2000zl, glownie polaczenia
stacjonarne w Polsce.
Czy dostep do gatewaya przez internet (bez vpn) bez mozliwosci
ustawienia limitu kwotowego, brak systemu do wykrywania anomalii/
fraudow, znikajace dyskryminatory po aktualizacji systemu, o ktorej
nie poinformowali, brak mozliwosci monitorowania online bilngu/
polaczen + kilka tego typu kwiatkow, to nienalezyte wykonanie umowy i
pomimo odrzucenia mojej reklamacji mam szanse w postepowaniu sadowym?
Jaka droge radzicie wybrac (sad, postepowaniu polubowne)?

Bede wdzieczny za wszelie sugestie i pomoc. Jesli chodzi o UKE - poki
co czekam na odpowiedz.

Pozdrawiam
Zestresowany sytuacja pytajacy