Re: UPC kupiło Astera

Autor: elmer radi radisson <radi_at_spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org>
Data: Thu 09 Dec 2010 - 15:47:19 MET

On 2010-12-09 14:19, Artur Maśląg wrote:

> No cóż - pozostaje mi tylko uwierzyć na słowo, ponieważ ja się z czymś
> takim nie spotkałem pod konie roku 2009, Maciek napisał, że pod koniec
> 2010 (wrzesień) było w pakiecie Quattro.

No i? Quattro to nie jedyny pakiet, za to jest kolejnym na to
przykladem. Wiec w czym tu jakies watpliwosci co do takiego usilnego
pakietyzowania komorki? To co napisal Maciek to tez nieprawda?

> Owszem, ma znaczenie, tym bardziej, że twierdziłeś, że na siłę wpychają
> SIM.

Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Co to ma wspolnego z tym ile
czasu to trwa badz trwalo? Nawet jesli by zaprzestali, to jest to fakt
dokonany.

> Bywa. Nadal z tego nie wynika, ze Aster na siłę wciska karty SIM
> i nie da się tego uniknąć.

Napisalem wyraznie, ze wciskaja w pakiecie uslug ktore dopiero wowczas
maja lepsza cene. I stanowia typowa promocyjna umowe na czas okreslony.
Wiadomo, ze nikt nie zmusza w ogole nikogo do zamawiania od nich
jakichkolwiek uslug. Nawet pojedynczych.

Jesli chcesz zamowic uslugi A+B i obie dostajesz w lepszej cenie niz
oddzielnie zamowiona A oraz B, a potem ktos doklada Ci jako warunek
realizacji podobnego pakietu w owej cenie, zamowienie uslugi C w
tej samej cenie dotychczasowych A+B, czyli nie widac realnie wkladu
kosztu tej uslugi w cene pakietu, to jest to ewidentne wciskanie.
Co innego, gdyby np. usluga o wartosci dajmy na to 30PLN spowodowala
wzrost ceny calego pakietu tylko o 10PLN. Tymczasem abonament GSM
nagle "wtopil sie" w oferte. Zostal po prostu skrosnie subsydiowany
kosztem tamtych uslug. Oczywiscie, to zaden problem wziac
w tej sytuacji ta usluge skoro sie za to teoretycznie nie doplaca,
a SIM moze sobie lezec w szufladzie nawet nie rozpakowany.

Ale juz poszedl do ludzi i w tabelki. Zreszta to tym bardziej mnie
nie dziwi skoro Aster byl szykowany do sprzedazy, wiec picowanie
liczb uslug i abonentow jest dosc zrozumialym dzialaniem. A bez tego
manewru zarowno z wlasnej bazy klientow, ani spoza wlasnej sieci nie
byliby w stanie na ta telefonie zlowic pewnie i tysiaca abonentow, na
tak nasyconym i konkurencyjnym rynku. Pierwszy dzien masz do czynienia z
tym co sie na nim dzieje?

> Nie, nie lubię i wcale nie muszę wisieć na telefonie i tracić czas.
> Już nie wspomnę o tym, że te 30 minut to pewnie z 10 itd. Ja też
> swoje uwagi co do ich obsługi, ale staram się podchodzić do tego
> obiektywnie.

Wybacz ale ja wiem lepiej ile czasu mialem okazje juz spedzac - sam
wisialem juz 30 minut z zegarkiem w reku dzwoniac w tygodniu kolo
godziny 20, podobnie doswiadczenia ma moja zona. Wiec mowie to
obiektywnie i opierajac sie o wlasne doswiadczenia. Podobnych opinii
ich abonentow znajdziesz wiele. Poziom obslugi w ostatnich latach spadl
BAARDZO.

> Nie, chciałem się dowiedzieć jak naprawdę wygląda to wciskanie kart SIM.
> Na razie widzę, że to 'wciskanie' polega/ło na skorzystaniu z oferty
> promocyjnej, która ma/miała swoje warunki i do tego chyba ma to
> niewielki związek z tematyką grupy.

Skoro uwazasz ze to nie na temat to po co w ogole bierzesz udzial w
takiej dyskusji? Co do tematyki to nie ja poruszylem pierwszy temat
pakietow i komorek, poza tym dopoki temat dotyczy calosciowej oferty
danego operatora i jego polityki dotyczacej swiadczenia uslug, co jest
jak najbardziej na miejscu.

A jak dalej nie wierzysz jak to wyglada, to proponuje chociazby
http://tiny.pl/hws1t

--
memento lorem ipsum