Ile za przekop

Autor: jurajski Jaskiniowiec <jurajski_jaskiniowiec_at_jaskinia.na.jurze>
Data: Mon 19 Jul 2010 - 15:31:07 MET DST

Witam,

Nie wiem, czy odpowiednia grupa, aczkolwiek zwiazana z tematem, zatem
pokrotce opisze o co chodzi.

W miejscowosci, gdzie mam dzialke, TP chce polozyc kable. Niedawno byla u
mnie "agentka" zbierajaca podpisy na pozwolenie przekopu. Ja bez problemu
bym sie zgodzil, ale... Kilka lat temu bez mrugniecia sie zgodzilem na
podobny przekop przez dzialke (wtedy tylko na mojej dzialce - teraz przez
cala wies). Kladli wtedy swiatlowody. Wies nie miala z tego zadnych
korzysci, bo TP nie utowrzyla cetrali, a swiatlo jedynie biegnie przez ta
miejscowosc.

Pal licho, ze wies nic nie miala z tego, ze i tak pod ziemia miala
swiatlowody, ale... TP zostawila mi wtedy taki bur...l na placu, ze glowa
mala. Nic nie wnosily moje interwencje na uprzatniecie balaganu po
przekopie. "Tak, zanotowalismy, napewno sie u Pana ktos zjawi". Do dzisiaj
nawet listu z przeprosinami, albo zeby ich w d... pocalowac nie dostalem.

Teraz TP wymyslila sobie, ze polozy miedz w ziemi, ale zeby to zrobic,
potrzebuje pozwolen na przekopy. Zniechecony poprzednim balaganem,
stwierdzilem, ze nie wyrazam zgody. Wprawdzie tam nie mieszkam, ale liczy
sie zasada. malo tego - do firmy mam 8Mb od TP za ktore place im
560zl/m-c, za to samo, co konkurencja daje za 1/10 tej kwoty (niestety
BMT).

Czy jest mozliwosc uzyskania jakis profitow od TP za pozwolenie przekopu
przez dzalke? Z tego co widzialem, to na mojej ulicy nie zgodzilo sie ok
20 osob na ok 80. Tyle, ze oni jawnie stwierdzili, ze chca kasy. Mi az na
tym tak nie zalezy - bardziej na wyegzekwowaniu od TP, ze zostawi plac
tak, jak go zastala. Niestety nie wierze tej firmie w ich zapewnienia,
totez przed podpisaniem zgody, wole miec kase na pokrycie strat, jakie
bede musial poniesc, by zatrudnic kilku chlopa, zeby uprzatneli balagan po
TP.

Zapoda ktos z Was jakies linki do do podobnych spraw?