Re: Ile za przekop

Autor: undomiel <undomiel_at_wp.pl>
Data: Thu 22 Jul 2010 - 09:13:34 MET DST

W dniu 19.07.2010 15:31, jurajski Jaskiniowiec pisze:
> Witam,
>
> Nie wiem, czy odpowiednia grupa, aczkolwiek zwiazana z tematem, zatem
> pokrotce opisze o co chodzi.
>
> W miejscowosci, gdzie mam dzialke, TP chce polozyc kable. Niedawno byla
> u mnie "agentka" zbierajaca podpisy na pozwolenie przekopu. Ja bez
> problemu bym sie zgodzil, ale... Kilka lat temu bez mrugniecia sie
> zgodzilem na podobny przekop przez dzialke (wtedy tylko na mojej dzialce
> - teraz przez cala wies). Kladli wtedy swiatlowody. Wies nie miala z
> tego zadnych korzysci, bo TP nie utowrzyla cetrali, a swiatlo jedynie
> [...]

Witam,

Linków wprawdzie nie podam, ale dla mnie jasnym jest, że należy Ci się
jakaś kasa. Niezależnie od wszelkich szczegółowych uregulowań prawnych
(Prawo budowlane, Prawo telekomunikacyjne itp. itd.), kładzenie kabla na
Twojej działce jest po prostu ingerencją w Twoje prawo własności, a
prawo własności jest "święte" (zagwarantowane już w Konstytucji - art. 64).
Wysokość wynagrodzenia, to już inna sprawa. Zależeć powinna przede
wszystkim od tzw. stopnia uciążliwości Twojego znoszenia istnienia tego
kabla. Zwracam jednak uwagę, że kabel bedzie eksploatowany, więc
potencjalnie, w przypadku jakiejś awarii, Państwo z TP będą mogli chcieć
ponownie wejść na Twoją działkę by dostać się np. do uszkodzonej
kanalizacji.

Pozdrawiam