Re: ilosc pakietow / Mb

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Wed 31 Mar 2010 - 03:03:58 MET DST

艁ukasz Bromirski <welcome@to.hell> writes:

> Teoretycznie zapewne ka偶dy producent tego typu rozwi膮za艅 po prostu
> zaciera r臋ce z rado艣ci. Wiem, bo widzia艂em. Ciesz膮 si臋 przedstawiciele
> handlowi producent贸w baz danych, macierzy, etc.

No tak, to pewne. Ale to by raczej wygladalo tak, ze projekt musialby
byc pomyslany na 5 lat (albo 10), w ciagu tych lat kosztowalby 100 razy
tyle ile zalozono na poczatku, po czym zakonczylby sie kompletna klapa
(i np. bankructwem wykonawcy, oraz zamowieniem np. kilku nowych bizjetow
przez bylego juz prezesa).

> To nie jest nawet kwestia archiwizacji. Zastan贸wmy si臋 jak zrobi膰
> dobrze w og贸le to blokowanie - realnie rzecz bior膮c po prostu si臋
> nie da. To nie jest problem filtrowania URLi, tylko bardziej
> wchodzenia u偶ytkownikowi do PeCeta i ogl膮dania jego JavaScriptu,
> Flasha, czy zagl膮dania przez operatora do sieci takich jak ToR czy
> innych VPN贸w (firmowych i prywatnych), itp. itd.

Ale to juz blokowanie, szczerze mowiac do tego nawet nie doszedlem,
skupiajac sie na logowaniu. Przy czym VPNy i ToRy potraktowalem po linii
najmniejszego oporu, czyli logujac wszystko w najwyzszej wastwie IP (czy
co tam wejdzie w te pierwsze 64 bajty), i pozostawiajac wnikanie
w zawartosc na czas ew. kontroli (ktora i tak wiadomo ze nie bedzie
miec miejsca, bo przeciez wsrod ogromu archiwow nie da sie znalezc
interesujacych "kontrole" danych zadnym znanym nauce sposobem).

> O ile logi dosy膰 dobrze si臋 kompresuj膮, binarne dumpy r贸wnie偶, co艣
> musi to robi膰, a potem pozwala膰 na wygodne przeszukiwanie. To jest
> koszmar.

Tylko robic, nie zakladam mozliwosci wygodnego (ani jakiegokolwiek)
przeszukiwania :-)

Robic - 1/3 z 1 Gb/s (64 bajty ze srednio 200 bajtow) zrobi np. gzipem
wypasiona maszyna. Zreszta jak wszyscy beda to robic, to to pewnie
bedzie karta 1000BASE-T od razu z wbudowanym gzipem oraz zlaczami do
podpiecia nagrywarek :-)

Przy 10 Gb/s to bedzie po prostu "karta" w postaci szafy nagrywarek, od
razu z wyjsciem na rampe samochodowa.

No bo przeciez nie mozna tych danych przeslac siecia, pewnie tez by
trzeba je bylo wtedy logowac.

Kto jeszcze zaciera rece? Oprocz producentow baz (nie wierze w to, by
ktos chcial na serio trzymac to w bazie), producenci nagrywarek,
czystych plyt, zaklady energetyczne, firmy zajmujace sie utylizowaniem
elektroniki, moze najbardziej firmy budowlane?

Nie wiem tylko czy Bruksela nie zawetuje.

> Oczywi艣cie, jak wiadomo chodzi o du偶e $$$, a w tym drugim przypadku
> tylko o dobro naszych dzieci. Politycy zawsze wybierali to pierwsze,
> cho膰 z drugim szli do wybor贸w na sztandarach.

Takze dawno zauwazylem, ze politykom (i nie tylko) najlatwiej oszukac
dzieci. Cos w tym jest niestety.

--
Krzysztof Halasa