Re: ilosc pakietow / Mb

Autor: Łukasz Bromirski <welcome_at_to.hell>
Data: Wed 31 Mar 2010 - 01:02:22 MET DST

On 2010-03-30 15:41, Krzysztof Halasa wrote:

> Czy jest w ogole jakas baza, ktora by sobie z czyms takim poradzila,
> chocby tylko teoretycznie? Bardzo watpie.

Teoretycznie zapewne każdy producent tego typu rozwiązań po prostu
zaciera ręce z radości. Wiem, bo widziałem. Cieszą się przedstawiciele
handlowi producentów baz danych, macierzy, etc.

Praktycznie - oczywiście że nie, przy nakładach finansowych, które
możemy ponieść - bo za wszystko jak zwykle zapłaci na koniec klient.

To nie jest nawet kwestia archiwizacji. Zastanówmy się jak zrobić
dobrze w ogóle to blokowanie - realnie rzecz biorąc po prostu się
nie da. To nie jest problem filtrowania URLi, tylko bardziej
wchodzenia użytkownikowi do PeCeta i oglądania jego JavaScriptu,
Flasha, czy zaglądania przez operatora do sieci takich jak ToR czy
innych VPNów (firmowych i prywatnych), itp. itd.

Polscy politycy właśnie dotknęli ogromu jakim jest internet i w
typowy dla siebie sposób postanowili go dostosować do swojego
poziomu intelektualnego. Wiele rzeczy już udało się im zrobić, nie
wątpię, że to również uda im się zrobić (a internet, zawstydzony,
uda się w kącik). Dajmy im jeszcze do postawienia i zarządzania
kolejny root server.

> Tylko pociete logi, moze z jakims szybkim gzipem (i tak nie bedzie
> trudniej w tym grzebac, tzn. nie bedzie to mozliwe nawet bez pakowania).

O ile logi dosyć dobrze się kompresują, binarne dumpy również, coś
musi to robić, a potem pozwalać na wygodne przeszukiwanie. To jest
koszmar.

Dziwie się, że tak mało rozmawia się o tym, kto i za czyje pieniądze
finansuje w szkołach zakup licencji i korzystanie z aplikacji
i serwisów oferujących "bezpieczne serfowanie po Internecie" dla
maluchów i jak *to* robić dobrze, a zajmujemy się rzeczami z którymi
każdy dorosły człowiek powinien radzić sobie sam - lub z indywidualną
pomocą odpowiednich osób (psychologów/etc).

Oczywiście, jak wiadomo chodzi o duże $$$, a w tym drugim przypadku
tylko o dobro naszych dzieci. Politycy zawsze wybierali to pierwsze,
choć z drugim szli do wyborów na sztandarach.

--
"Everything will be okay in the end.  |                 Łukasz Bromirski
 If it's not okay, it's not the end." |      http://lukasz.bromirski.net