Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Colin <michkol_at_gmail.com>
Data: Tue 08 Dec 2009 - 17:10:44 MET

Wojciech Puchar wrote:
> 3) Nie robiła by dynamicznych IP tylko stałe, albo też NAT+ident. To ostatnie
> byłoby dla 99% klientów korzystne. A skoro daje 2 usługi będące tym samym w
> różnej cenie (DSL i neostrada), to można być NAT dla neostrady, DSL tak jak
> jest.

Przy takiej ilości użytkowników NAT kosztuje więcej niż przydzielenie
każdemu publicznego IP (NAT musi trzymać w pamięci informacje o
wszystkich trwających połączeniach, żeby odpowiedzi trafiały w dobre
miejsce).

Poza tym zrobienie NAT-u jest znacznie większym ograniczeniem niż
wycięcie jakiegoś jednego portu niepotrzebnego >99% użytkowników -
użytkownicy by ciągle mieli problemy typu "nie mogę wejść na czat, bo
przekroczony jest limit połączeń dla IP".