Re: przestroga: czy wiesz, co kasuje twój dostawca poczty?

Autor: <bofh_at_nano.pl>
Data: Mon 13 Oct 2008 - 10:39:41 MET DST

sunmoon napisał(a):

> to na pewno, ale ja nie pisałem z pozycji firmy (choćby niepoważnej),
> ale z perspektywy zwykłego obywatela, który chce porozmawiać ze zwykłym
> obywatelem spoza Polski albo otrzymywać informacje zamawiane od firm.
>
> i to dla zwykłych obywateli była przestroga, że jeśli korzystają z usług
> polskich dostawców, to się mogą poczty nie doczekać.

Po pierwsze zawsze możesz wyłączyć filtrowanie spamu. Pstryk i już. Możesz zajrzeć też do katalogu
spam. To nie jest czarna dziura, przez jakiś czas maile tam są. Poza tym można często ustawiać też
poziom filtrowania, od mocnego po słaby. Zwykle mail, który został przyjęty przez system pocztowy
trafia do filtrów, za pewne zwroty, cechy charakterystyczne dodawane są punkty. Później są sumowane
i jeśli liczba punktów przekracza poziom określony dla danej skrzynki mail trafia do folderu spam. U
mnie jest tak zrobione, że każdy użytkownik może sobie określić jaką chcę mieć ochronę: wysoką,
normalną, niską czy brak ochrony. Oprócz tego może oczywiście dodawać określone skrzynki czy domeny
do białej lub czarnej listy.

Ustawienie odpowiednio filtrów to jest bardzo duży problem. To nie jest tak, że robisz pstryk i
świat jest idealny. Spamerzy stosują tysiące sztuczek. Filtry antyspamowe są obecnie bardzo
skomplikowane. Spam stanowi od 85% do 97% przychodzącej poczty.

Wymyśl lepszy sposób, który jest NIEZALEŻNY od innych serwerów. Taki zależny to można wprowadzić,
ale wymaga on zmian na wszystkich serwerach pocztowych.

wer

p.s. greylisting nie zawsze wchodzi w grę.

rozmowa z klientem:
- Przed minutą wysłałem maila z innej skrzynki i nie doszedł jeszcze!!!!
Przy greylistingu taki mail może iść znacznie dłużej.