Re: przestroga: czy wiesz, co kasuje twój dostawca poczty?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Tue 21 Oct 2008 - 21:11:24 MET DST

Dnia Mon, 13 Oct 2008 10:39:41 +0200, bofh@nano.pl napisał(a):
> p.s. greylisting nie zawsze wchodzi w grę.
>
> rozmowa z klientem:
> - Przed minutą wysłałem maila z innej skrzynki i nie doszedł jeszcze!!!!
> Przy greylistingu taki mail może iść znacznie dłużej.

Jeszcze zabawniej jest, jak jakieś wielkie korporacyje mają totalnie
spierniczone serwery mailowe - taki szajs potrafi wykonać jedną próbę
wysyłki na wszystkie serwery MX (oczywiście wszędzie dostaje temporary
error), a potem po prostu nic nie robi... ani zwrotki do nadawcy, ani
kolejnych prób wysyłki. Oczywiście nie można sprawdzić co się dzieje, bo
admini siedzą w Brukseli/Paryżu/Londynie i w ogóle nie wiedzą co to są logi
a nawet jakie są zasady wysyłki poczty :)

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004