Re: przestroga: czy wiesz, co kasuje twój dostawca poczty?

Autor: Lukasz Czarnowski <relaks_at_ciach_o2.pl>
Data: Mon 13 Oct 2008 - 19:51:54 MET DST

On Mon, 13 Oct 2008 10:39:41 +0200
"bofh@nano.pl" <bofh@nano.pl> wrote:

[...]
> Ustawienie odpowiednio filtrów to jest bardzo duży problem. To nie
> jest tak, że robisz pstryk i świat jest idealny. Spamerzy stosują
> tysiące sztuczek. Filtry antyspamowe są obecnie bardzo skomplikowane.
> Spam stanowi od 85% do 97% przychodzącej poczty.

[...]

Jako ciekawostka - dane z CERN:

https://mmmservices.web.cern[dot]ch/mmmservices/Default.aspx

"""
(yesterday)
Incoming mails 1930307
Rejected 1891656 (98%)
Moved to Spam Folder 26108 (1%)
Good mails 12543 (1%)
Outgoing mails 30439

Spam in Total + 99%
"""

> p.s. greylisting nie zawsze wchodzi w grę.
>
> rozmowa z klientem:
> - Przed minutą wysłałem maila z innej skrzynki i nie doszedł
> jeszcze!!!! Przy greylistingu taki mail może iść znacznie dłużej.

IMHO tu dobrze sprawdza się greylisting w połączeniu z RBL (patrząc na
statystyki - wraca jakieś 10% zombi).

Pozdrawiam

--
Lukasz Czarnowski