Problemy z ADSL w Netii

Autor: Patryk <patryk.szczyglowski_at_gmail.com>
Data: Wed 02 Jul 2008 - 23:28:54 MET DST

Witam,

mam problem z usługą internetową Netii na linii TPSA. Otóż od samego
momentu założenia tego łącza mam problemy z przeróżnymi usługami
internetowymi, na początku z grą internetową World of Warcraft
(niemożność łączenia się z serwerami), a teraz mam problem z
prawidłowym funkcjonowaniem usługi Tlenofon w portalu o2.pl.

Problem polega na tym, że ze specyficznymi serwerami dochodzi do ok.
50-70% straty pakietów, natomiast ping przechodzi bezbłędnie. Co
ciekawsze, ta strata pakietów występuje wyłącznie w kierunku od
serwera do mnie, natomiast w drugim kierunku jest ok.

Rozmawiałem już z administratorami o2.pl, sprawdziłem działanie
Tlenofonu na innym łączu Netii, zakupiłem nowy router ADSL, bez zmian.
Ja słyszę poszarpany dźwięk rozmówcy (wynik strat pakietów), rozmówca
natomiast słyszy mnie poprawnie.

Netia cały czas zasłania się faktem, że skoro "działa mi internet", to
nie przyjmą ode mnie zgłoszenia reklamacyjnego. Wspólnie jednak z
administratorami o2.pl zdołaliśmy przetestować dosłownie wszystko z
wyjątkiem samego połączenia z Netii. Netia jednak zasłania się starym
i moim zdaniem zupełnie bezsensownym stwierdzeniem ze strony TPSA, że
prędkość łącza musi być zredukowana z 1 Mbit/s do 512 Kbit/s, co jest
absurdalną odpowiedzią zważywszy na fakt, że "Internet mi działa", jak
również większość typowych usług internetowych, jak www, e-mail, p2p.

Co ciekawe, usługa VoIP z innej firmy (w tym przypadku ipfon) działa
doskonale na dokładnie tym samym połączeniu internetowym.

Nie wierzę w zbiegi okoliczności, aby dwie zupełnie różne usługi,
świadczone przez dwie niezwiązane ze sobą firmy miały jednocześnie
tego samego rodzaju problem (ogromne straty pakietów). W obu
przypadkach Netia zwala winę na te właśnie firmy, oraz pomimo moich
usilnych próśb o wyjaśnienie sprawy oraz o telefon zwrotny, ani nie
wyjaśnia tych problemów ani nawet nie raczy do mnie oddzwonić.

Przełożony działu call center Netii w rozmowie telefonicznej
stwierdził, że Netia "limituje ilość osób mogących korzystać z
pojedynczej usługi", cokolwiek miałoby to znaczyć. Przejrzałem
regulamin usługi i nie ma tam zapisu o celowym degradowaniu ruchu
internetowego, więc zakładam, że jest to praktyka niedozwolona.

Tlenofon jest puszczany przez PL-IX'a, z archiwum grupy wnioskuję, że
były już w przeszłości z tym problemy.

Czy macie może jakieś pomysły, co mogę zrobić w mojej sytuacji?

Pozdrawiam,
Patryk Szczygłowski