Re: Problemy z ADSL w Netii

Autor: Rafał <rcichosz_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 03 Jul 2008 - 05:49:33 MET DST
Message-ID: <g4hi92$usc$2@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Potwierdzam identyczny objaw a nawet trasa rutingu. Coś w netii jest źle
na bank.
Też czekam na jakieś pomysły bo mi się skończyły
Pozdrawia "zdesperowany"
Raf

Patryk pisze:
> Witam,
>
> mam problem z usługą internetową Netii na linii TPSA. Otóż od samego
> momentu założenia tego łącza mam problemy z przeróżnymi usługami
> internetowymi, na początku z grą internetową World of Warcraft
> (niemożność łączenia się z serwerami), a teraz mam problem z
> prawidłowym funkcjonowaniem usługi Tlenofon w portalu o2.pl.
>
> Problem polega na tym, że ze specyficznymi serwerami dochodzi do ok.
> 50-70% straty pakietów, natomiast ping przechodzi bezbłędnie. Co
> ciekawsze, ta strata pakietów występuje wyłącznie w kierunku od
> serwera do mnie, natomiast w drugim kierunku jest ok.
>
> Rozmawiałem już z administratorami o2.pl, sprawdziłem działanie
> Tlenofonu na innym łączu Netii, zakupiłem nowy router ADSL, bez zmian.
> Ja słyszę poszarpany dźwięk rozmówcy (wynik strat pakietów), rozmówca
> natomiast słyszy mnie poprawnie.
>
> Netia cały czas zasłania się faktem, że skoro "działa mi internet", to
> nie przyjmą ode mnie zgłoszenia reklamacyjnego. Wspólnie jednak z
> administratorami o2.pl zdołaliśmy przetestować dosłownie wszystko z
> wyjątkiem samego połączenia z Netii. Netia jednak zasłania się starym
> i moim zdaniem zupełnie bezsensownym stwierdzeniem ze strony TPSA, że
> prędkość łącza musi być zredukowana z 1 Mbit/s do 512 Kbit/s, co jest
> absurdalną odpowiedzią zważywszy na fakt, że "Internet mi działa", jak
> również większość typowych usług internetowych, jak www, e-mail, p2p.
>
> Co ciekawe, usługa VoIP z innej firmy (w tym przypadku ipfon) działa
> doskonale na dokładnie tym samym połączeniu internetowym.
>
> Nie wierzę w zbiegi okoliczności, aby dwie zupełnie różne usługi,
> świadczone przez dwie niezwiązane ze sobą firmy miały jednocześnie
> tego samego rodzaju problem (ogromne straty pakietów). W obu
> przypadkach Netia zwala winę na te właśnie firmy, oraz pomimo moich
> usilnych próśb o wyjaśnienie sprawy oraz o telefon zwrotny, ani nie
> wyjaśnia tych problemów ani nawet nie raczy do mnie oddzwonić.
>
> Przełożony działu call center Netii w rozmowie telefonicznej
> stwierdził, że Netia "limituje ilość osób mogących korzystać z
> pojedynczej usługi", cokolwiek miałoby to znaczyć. Przejrzałem
> regulamin usługi i nie ma tam zapisu o celowym degradowaniu ruchu
> internetowego, więc zakładam, że jest to praktyka niedozwolona.
>
> Tlenofon jest puszczany przez PL-IX'a, z archiwum grupy wnioskuję, że
> były już w przeszłości z tym problemy.
>
> Czy macie może jakieś pomysły, co mogę zrobić w mojej sytuacji?
>
> Pozdrawiam,
> Patryk Szczygłowski
Received on Thu Jul 3 05:50:02 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 03 Jul 2008 - 06:40:01 MET DST