Re: home.pl ...

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Tue 03 Jul 2007 - 21:36:46 MET DST

Sławomir Bem napisał(a):
> Użytkownik "T" <tomasz@insane.invalid> napisał w wiadomości

> uzywajac bayesa musisz wpuscic, a to wyklucza twoja teze ze trzeba
> oszczedzac pasmo.
> wiec zonk ;)

> Mam w systemie wszystkie wymienione przez Ciebie wynalazki
> i jeszcze kilka innych (ale ubijam wylacznie w sesji, bez wpuszczania bo
> szkoda pasma)
>
> Wszystko wlaczane indywidualnie i samodzielnie.
> W sumie 9 roznych filtrow/list i zawsze znajdzie sie czlowiek
> ktory jak Ty, stwierdzi ze "Admin powinien przede wszystkim zapewnić
> [...]

Greylisting jest najgorszÄ… metodÄ… filtrowania spamu. Z checiÄ… bym wyciÄ…Å‚
  piÅ‚Ä… mechanicznÄ… serwery, na których jest używany. W skrajnych
przypadkach mail może dochodzić kilkanaście godzin, a poza tym zapycha
kolejki pocztowe. Mam cały czas przynajmniej kilkaset maili z
greylistingu w kolejce. W przypadku systemów, które mają kilka IP do
wysyłki poczty (np. klaster) mail może długo się dobijać. Greylisting
obciąża dodatkowo serwer nadawcy, więcej pamięci na kolejkę, więcej
zużytego procesora na wysyłanie maila, więcej połączeń sieciowych. Ten
sposób jest !@#$%^&.

Poza tym spamerzy coraz częściej stosują ponowną wysyłkę. Już zetknąłem
się z czymś takim jak najpierw pusty mail, za 10 minut następny już z
treścią.

wer