Re: home.pl ...

Autor: SÅ‚awomir Bem <spamerzy_at_do.piachu>
Data: Tue 03 Jul 2007 - 23:05:04 MET DST

Użytkownik "wer" <bofh@nano.pl> napisał w wiadomości
news:f6e8fs$mbu$1@news.supermedia.pl...

> Greylisting jest najgorszą metodą filtrowania spamu. Z checią bym wyciął piłą
> mechaniczną serwery, na których jest używany. W skrajnych przypadkach mail
> może dochodzić kilkanaście godzin, a poza tym zapycha kolejki pocztowe.

Kiepski greylistyng owszem, niektorzy np nie maja swiadomosci
ze mail moze byc wysylany za kazdym razem z innego IP,
zwlaszcza w rozleglych systemach. I w takiej sytacji moze byc kilka godzin
opoznienia
Ale da sie to ominac bezproblemowo i czas dostarczenia zalezy wylacznie
od ponowienia serwera wysylajacego czyli przecietnie 5-15 minut
i to tylko za pierwszym razem przeciez,

> Mam cały czas przynajmniej kilkaset maili z greylistingu w kolejce.

I kilkaset maili w spoolu powoduje u Ciebie problem pocztowy?
Chyba przesadzasz. Moze maszyna za slaba?
A nie greylisting zly ;)

> W przypadku systemów, które mają kilka IP do wysyłki poczty (np. klaster) mail
> może długo się dobijać.

Jest sposob na serwery ktore maja po kilka (-dziesiat/-set/-tysiecy) IP np
google :)
za drugim razem wlazi jak nalezy i nikt nie czeka.

> Greylisting obciąża dodatkowo serwer nadawcy, więcej pamięci na kolejkę,
> więcej zużytego procesora na wysyłanie maila, więcej połączeń sieciowych. Ten
> sposób jest !@#$%^&.

znacznie mniej jak wpuszczanie miliona maili do systemu.
no chyba ze maszyna malowydajna to owszem, ale bez przesady,
chyba nie pracujesz na serwerach z celeronami ;)))

> Poza tym spamerzy coraz częściej stosują ponowną wysyłkę. Już zetknąłem się z
> czymś takim jak najpierw pusty mail, za 10 minut następny już z treścią.

Tym zajmuje sie juz inny zestaw filtrow :)

--
s.