Re: home.pl ...

Autor: SÅ‚awomir Bem <spamerzy_at_do.piachu>
Data: Mon 02 Jul 2007 - 19:20:13 MET DST

Użytkownik "T" <tomasz@insane.invalid> napisał w wiadomości
news:f6b7m4$o8d$2@atlantis.news.tpi.pl...

> Istnieje kilka niezłych systemów odrzucania spamu (analiza heurystyczna,

uzywajac bayesa musisz wpuscic, a to wyklucza twoja teze ze trzeba oszczedzac
pasmo.
wiec zonk ;)

> rbl-e, greylisting, biała/czarna lista) i dobrze udostępnic je klientom
> (lub chociaż część z nich). Oczywiście tak, żeby mogli samodzielnie
> włączyć/wyłączyć per konto i oczywiście wyłączone by default.

Mam w systemie wszystkie wymienione przez Ciebie wynalazki
i jeszcze kilka innych (ale ubijam wylacznie w sesji, bez wpuszczania bo szkoda
pasma)

Wszystko wlaczane indywidualnie i samodzielnie.
W sumie 9 roznych filtrow/list i zawsze znajdzie sie czlowiek
ktory jak Ty, stwierdzi ze "Admin powinien przede wszystkim zapewnić
sprawne dochodzenie poczty, a nie wycinać co popadnie, bo coś mu się zdawało."
A dlaczego? Bo ma male pojecie o dzialaniu poczty (SMTP) i sposobow spamerow
aby sie przedostac.

Jesli sie cos zalapie na liste to zostanie odrzucone.
Nikomu sie nic nie zdaje, sa odpowiednie procedury dodawania do list
i NIE MA OBOWIAZKU powiadamiania o tym kogokolwiek (spamera),
tylko dobra wola (nawiazuje do poczatku tego watku)

> Nie ma rzecz jasna idealnego systemu który sprawdzi się w każdej sytuacji.

Widzisz jak spusciles z tonu.... ;)))) juz admin nie wycina co popadnie? ;)

Nie ma co filozofowac tylko trzeba popracowac z wiekszym systemem
ktory odbija przykladowo 0.5-1mln spamow na tydzien, wtedy za
przeproszeniem pitolenie ;) ze admin cos wycina, zaczyna byc smieszne.

> Na przykład na koncie firmowym nie włączyłbym żadnego filtrowania. A na
> koncie podawanym np. na newsach włączyłbym nawet greylisting.

Nawet greylisting....., pojechales teraz :)

Coraz bardziej zaczynam watpic w to czy wiesz jak dziala greylisting
i dlaczego jest to obecnie najefektywniejszy, a zarazem najmniej
odrzucajacy prawidlowa korespondencje (najbezpieczniejszy)
sposob filtrowania, wiec wlasnie najbardziej nadajacy sie wlasnie do kont
firmowych
i powinno sie go stosowac "przynajmniej" a nie "nawet".....

BTW, wytlumacz userowi na firmowej skrzynce ze nie bedzie mial filtrow
jesli dostaje 1k5 spamow na dobe.... (nawet greylistingu)

> Tak.

Tzn tak na oko, ile k maili wlasciwych/spamu na dobe?

> Bo takie podejście jest jedynym właściwym.
> Podejście w stylu "przepuszczam
> wszystko, niech sobie klienci przefiltrujÄ… w, tfu, thunderbirdzie" jest z
> zasady niewłaściwe.

Chyba przestalem rozumiec o co Ci chodzi. Chcesz mnie przekonac do moich
wlasnych tez?

--
s.