Re: home.pl ...

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Tue 03 Jul 2007 - 22:47:45 MET DST

wer <bofh@nano.pl> writes:

> Greylisting jest najgorszą metodą filtrowania spamu.

W ogole nia nie jest.

> Z checią bym
> wyciął piłą mechaniczną serwery, na

których jest

używany. W skrajnych
> przypadkach mail może dochodzić kilkanaście godzin, a poza tym zapycha
> kolejki pocztowe. Mam cały czas przynajmniej kilkaset maili z

> greylistingu w kolejce. W przypadku systemów, które

mają kilka IP do
> wysyłki poczty (np. klaster) mail może długo się dobijać. Greylisting
> obciąża dodatkowo serwer nadawcy, więcej pamięci na kolejkę, więcej
> zużytego procesora na wysyłanie maila, więcej połączeń sieciowych. Ten

> sposób jest !@#$%^&.

Przeciwnie, on bylby zupelnie dobry. Gdyby tylko nie to:

> Poza tym spamerzy coraz częściej stosują ponowną wysyłkę. Już
> zetknąłem się z czymś takim jak najpierw pusty mail, za 10 minut
> następny już z treścią.

Bylby zupelnie dobry, poniewaz powoduje przerzucenie obciazenia
na serwer nadawcy. Piszesz o kilkuset listach w kolejce, ale
z taka kolejka problemy to moze miec maszyna klasy 386DX z 4 MB RAM,
i moze jeszcze, no nie wiem, z sendmailem?
Troche inaczej wyglada to ze strony spamera, ktory chce tych listow
wyslac duzo wiecej.

Z tym ze niestety to nie powoduje zajecia zbyt duzej ilosci zasobow
i dlatego nie jest to rozwiazanie :-(

Rozumiem zdenerwowanie na greylistujacych, taka ludzka natura
- ludzie czesto stawiaja np. wlasna wygode wysoko ponad wygode
innych.

--
Krzysztof Halasa