Re: Dziwne działania Pro-Futuro

Autor: Marcin Kwiatkowski <mkwiatkowski_at_NOSPAM.ajc.com.peel>
Data: Fri 25 Aug 2006 - 15:33:38 MET DST

Steven Jurczyk wrote:

> Zawsze mnie dziwilo jak "sieci osiedlowe/radiowe" funkcjonuja :)
> 2 tysiace uzytkownikow * nawet jakas marna stawka od uzytkownika (np. 30
> zl) rowna sie 60 tysiecy PLN miesiecznie...

No właśnie u nas dużo klientów nie jest na tych "marnych" stawkach, bo
ich parametry niezadowalają:)

> Czy za te pieniadze ciezko jest:
>
> 1) kupic lepsze lacze niz kilka skladanych Neostrad?

Chmm. 13Mbps z futuro na dedykowanej radiolinii na cały ruch poza WWW i
5xDSL 4Mbps na ruch wychodzący z serwerów proxy to raczej nie są zabawki
(no z tymi DSLami można dyskutować, ale sprawdza się).

> 2) zatrudnic lepszego admina?

Cóż - ja bogiem nie jestem, i na pewno w wielu sprawach mogę się mylić.
Jednak nie uważam się za marnego/przeciętnego admina. Niejedną sieć
zbudowałem (żaden ze zlecających/pracodawców zastrzeżeń nie miał). To z
jednej strony. A z drugiej (bo i tak już praktycznie nie pracuję w PL)
to na prawdę dobrego admina jest ciężko znaleźć. I nie chodzi tu o
oczekiwania finansowe takiego gościa, bo sieć jest na tyle rentowna że
można sobie na to pozwolić, tylko o człowieka, który wie co robi i jak
to zrobić.

> 3) zainwestowac we wlasna duza pule IP z RIPE tak aby kazdy user mial
> swoje publiczne IP (nawet przymapowane jakims firewalem), po ktorym
> mozna by bylo jego poczynania identyfikowac? Podpowiem ze RIPE nie robi
> zadnego problemu z przydzielaniem ISP pol adresowych o wielkosci
> odpowiadajacej ilosci przypietych uzytkownikow (1 IP = 1
> uzytkownik/Klient)...

Właśnie od kilku miesięcy o to walczymy (wręcz o pulę PI). Tyle że RIPE
już bardzo niechętnie daje adresy (nie dziwne - IPv4 się kończy...)

> --
> pozdrawiam
> steve

Pozdrawiam,