Re: Dziwne działania Pro-Futuro

Autor: Steven Jurczyk <steve_at_post.pl>
Data: Fri 25 Aug 2006 - 15:16:50 MET DST

> Nie wiem czy ktoś miał podobne akcje z dostawcą Pro-Futuro. Jestem
> administratorem sieci radiowej, około 2000 użyszkodników (no, część nie
> jest szkodnikami ;) Z racji takiej ilości abonentów używamy łącza z
> ProFuturo - radiolinia 13Mbps (+ 5 x 4Mbps DSL na WWW). 90% klientów

Zawsze mnie dziwilo jak "sieci osiedlowe/radiowe" funkcjonuja :)
2 tysiace uzytkownikow * nawet jakas marna stawka od uzytkownika (np. 30
zl) rowna sie 60 tysiecy PLN miesiecznie...

Czy za te pieniadze ciezko jest:

1) kupic lepsze lacze niz kilka skladanych Neostrad?
2) zatrudnic lepszego admina?
3) zainwestowac we wlasna duza pule IP z RIPE tak aby kazdy user mial
swoje publiczne IP (nawet przymapowane jakims firewalem), po ktorym
mozna by bylo jego poczynania identyfikowac? Podpowiem ze RIPE nie robi
zadnego problemu z przydzielaniem ISP pol adresowych o wielkosci
odpowiadajacej ilosci przypietych uzytkownikow (1 IP = 1
uzytkownik/Klient)...

--
pozdrawiam
steve