Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu

Autor: Zbigniew Sikora <zs_at_hor.net.pl>
Data: Wed 15 Dec 2004 - 14:17:18 MET

Użytkownik "Rafał Dziedzic" <dziedzic@kei.pl> napisał w wiadomości
news:cpp8bi$9e$2@opal.futuro.pl...
> Dlaczego?? przeciez tam wiekszosc to dostawcy tresci, a miedzy nimi
> wymienia sie tylko poczta... zobacz na statystyki ceti.pl, nie wiem czy
> w to juz wchodzi tranzyt do onetu czy nie...
> Ogolnie to moje przypuszczenia bo nie wiem jak to wyglada to w
> rzeczywistosci. Tak wychodzi poprostu z mojej szybkiej analizy... ale
> jesli jest innaczej to bardzo chetnie poslucham jak to wyglada naprawde.
> :) Pozdrawiam

Hmm, to ja - jak zwykle - mam inne zdanie ;)
W IXie na Westerplatte dwóch największych (poza NetArtem) krakowskich
dostawców treści - tj.Was i Expro - właśnie niema ! Ceti to w dużej mierze
firma dostępowa, podobnie jak KKI/BCI. A CityNet i Gemini/ISTS to już
stricte dostęp, i to w dodatku opierający się na osiedlówkach, więc profil
ruchu powinien być zbliżony do tego, z którym mamy do czynienia w Futuro. A
tymczasem proporcje są jak 10:1, na niekorzyść Westerplatte. Stąd moje
wątpliwości co do rzetelności statystyk węzła Futuro.
Inna sprawa, że ten krakowski IX od początku kuleje. Gdy bodaj dwa lub trzy
lata temu dyskutowaliśmy kwestię naszego dołączenia z Ceti i Netartem to
wyszło na to, że poziom wymienianego ruchu jest tak symboliczny, że nie
warto się w to angażować dla samego peeringu. Potem AFAIK Grzegorz Janoszka
rozkręcił nieco temat IXa, i przybyło do niego kilku uczestników, ale nadal
jego możliwości nie są praktycznie wykorzystywane. Beneficjentem tej
sytuacji jest oczywiście Cyfronet, który sprzedaje swoje łącza właśnie w
celu wymiany ruchu w MANie, o czym już pisałeś w innym miejscu.

--
Z#