Re: O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi

Autor: Zbigniew Sikora (zs_at_hor.net.pl)
Data: Mon 08 Mar 2004 - 18:52:42 MET

"Marcin Kapski" <admin_at_bbi.plNOSPAM> wrote in message

> 0% vatu - dla mnie stawka beznadziejna.
> No bo my może nie zapłacimy Vatu, ale firmy które świadczą tego typu
usługi
> również, bo Budżet będzie im musiał zwrócić w całości Vat który zapłacą za
> urzadzenia, kable, serwery....
> Więc jadąc na stację benzynową, tankując bedę płacił Vat (czy chociażby
> kupię sobie jabłko) który bedzie wypłacony m.in. firmie której płacę za
> internet. Taka stawka to przywilej nie tylko dla nas, ale dla firm ISP.
Dla
> mnie to paranoja.

Czy aby na pewno wiesz o czym mówisz ?
Wszelkie obniżone stawki opodatkowania skutkują dla płatnika VATu tylko tym,
że de facto kredytuje on budżet wartością podatku naliczonego od kupowanych
przez siebie towarów i usług, które na ogół opodatkowane są stawką
podstawową. Więc nie musisz się obawiać, że Twój VAT zapłacony przy okazji
tankowania benzyny trafi do kieszeni jakiegoś ISP.

Z#