Re: O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_pm.waw.pl)
Data: Mon 08 Mar 2004 - 16:36:35 MET

"Marcin Kapski" <admin_at_bbi.plNOSPAM> writes:

> 0% vatu - dla mnie stawka beznadziejna.
> No bo my może nie zapłacimy Vatu, ale firmy które świadczą tego typu usługi
> również, bo Budżet będzie im musiał zwrócić w całości Vat który zapłacą za
> urzadzenia, kable, serwery....

Argumentacja jest beznadziejna. Firmy, bedace platnikami VAT, nie sa
podatnikami VAT. Podatek VAT dotyczy wylacznie konsumentow, a tylko
jest placony (stad platnicy) za posrednictwem platnikow VAT - tylko
z tej prostej przyczyny, ze inaczej nie daloby sie go sciagnac.

Tak wiec roznice w stawkach VAT nie maja dla platnikow VAT wiekszego
znaczenia (zakladajac, ze nie chodzi o zwolnienie, bo wtedy platnik
przestaje byc platnikiem). Jedyna dla nich roznica to mozliwosc
zaoferowania innej ceny brutto dla klienta (ale konkurencja ma tak samo).
No, sa, a zwlaszcza beda pewne roznice przy handlu miedzynarodowym.

> Więc jadąc na stację benzynową, tankując bedę płacił Vat (czy chociażby
> kupię sobie jabłko) który bedzie wypłacony m.in. firmie której płacę za
> internet.

Nie. Zaplacony przez Ciebie VAT zostanie (wraz np. z akcyza) przekazany
przez stacje benzynowa do skarbu panstwa (niekoniecznie w calosci
bezposrednio), i nikomu wyplacony nie bedzie.

Firma, ktorej placisz za Internet, moze co najwyzej dostac _zwrot_
_nadplaconego_ przez siebie VATu. Stawka dla Ciebie na to nie wplywa,
albo ta firma dostanie zwrot z US (jesli Ty nie zaplacisz wystarczajaco
duzo VATu), albo wystarczy VAT, ktory dostala od klientow.

> Taka stawka to przywilej nie tylko dla nas, ale dla firm ISP. Dla
> mnie to paranoja.

Paranoja jest szukanie spisku tam, gdzie go nie ma.

> Lepiej zmniejszyć stawkę podstawową do 12-15 % i żadnych innych stawek. Było
> by lepiej prościej i bez zwrotów. proste jasne i klarowne.

To niewatpliwe, i generalnie zalozeniem VATu jest placenie go rowno
przez wszystkich konsumentow.

--
Krzysztof Halasa, B*FH