Re: O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_pm.waw.pl)
Data: Thu 11 Mar 2004 - 14:14:12 MET

"Marcin Kapski" <admin_at_bbi.plNOSPAM> writes:

> Prowadząc działalność usługową, np. produkuję komputery..
> Części kupuję płacąc 22% vat. żeby zarobić muszę sprzedawać drożej niż
> kupiłem minus koszty robocizny, biura itp itd. Więc mój klient płaci mi 22%
> vat czy tak?

Nie, placi ale do budzetu. Ty tylko przekazujesz tam te pieniadze.

> No tak. I martwię sie tylko jak tu zarobić, a nadpłacony vat przez mojego
> klienta i tak muszę odprowadzić do US

Nie _nadplacony_. _Zaplacony_.

> Natomiast gdy sprzedaję swoje kompy za 7 % vat, uruchamiam całą maszynę
> biurokratyczną by dostać nadpłacone 15%, które nadpłaciłem w częściach.

Wlasnie.

> Ta
> częśc ktorą nie zapłacili moi klienci zostanie zapłacona mojej firmie z
> budżetu Państwa, czyli z podatków innych klientów innej firmy lub np. stacji
> bęzynowej.

Zostanie Ci _oddana_, gdyz wczesniej ja zaplaciles, a nie powinienes.
Po jakims czasie, jesli oczywiscie sie o to upomnisz. Na gwiazdke z nieba
nie licz.

> Gdyby tak ustawili 0% na internet to właściciel firmy ISP wogóle
> miałby w dupie VAT, nie martwił by się o niego, tylko kupował by sprzęt w
> praktyce netto, zawsze by miał nadpłatę 22%.

Wlasciciel zawsze placi netto, to klienci placa VAT. Przy stawce zerowej
takze oni go nie placa.

> Czyli tak:
> Internauci nie płacąc VAT'u narażają budżet Państwa (czyli nas wszystkich)na
> stratę w wysokości 22% wszystkich kosztów jakie poniosą wszystkie firmy ISP
> w tym kraju, i dla mnie jest to nie fair.

Nie. Nie placac VATu "narazaja" budzet panstwa na zmniejszenie przychodow
z VAT.
Utozsamianie budzetu panstwa z "nami wszystkimi" to jakas krancowa
pomylka, panstwo nie jest zbiorem "nas wszystkich" a raczej organizacja,
ktorej spoleczenstwo (narod itp.) nie jest nijak czescia.

> Dlaczego kupujac bułkę w sklepie mam płacić vat (możliwe ze wkrótce właśnie
> przez inną stawkę dla internetu - większy) a ktos kto siedzi na
> necie ma go nie płacić. Dlaczego moj rachunek telefoniczny ma 22% vat?

A to pytania jak najbardziej zasadne.

--
Krzysztof Halasa, B*FH