Re: NETIA ADSL

Autor: Zbigniew Sikora (zs_at_hor.net.pl)
Data: Thu 26 Feb 2004 - 02:42:02 MET

"Janusz - Vahanara" <vahanara_at_olimp.gapp.pl> wrote in message

> Gdybym dzięki tej dyskusji znalazł na słomiance ulotki Chello, Netii, czy
> któregoś z dostawców radiowych, że od przyszłego miesiąca mogą mnie
> podłączyć do internetu, to moglibyśmy dyskutować do upadłego.
> Ale w cuda nie wierzę.

Fakt. Ekonomia to ekonomia. Cuda się tam nie zdarzają.

UOKiK.
> Oraz:
> Stanowiska URTiP i UOKiK to nie akty prawne.

Nie. URTiP i UOKiK to tylko takie kluby dyskusyjne znudzonych dżentelmenów.

> O sprawach "ostatniej milii" i "bezpłatnego peeringu" nie słyszałem.

Poszukaj. Są decyzje tych organów zarówno w sprawie dzierżawy łącz przez
operatora dominującego, jak i rozliczeń międzyoperatorskich z tytułu
dialupu. Kiedyś - jak pamiętam - też poruszałeś ten temat, podniecając się
jak to "pięknie TP SA wycięła" firmy oferujące dostęp wdzwaniany. Otóż to
też zrobiła z naruszeniem prawa nie zawierając stosownych umów dotyczących
rozliczeń za generowanie ruchu. Jeśli zaś chodzi o "bezpłatny peering" to
tym tematem nie miałem okazji jak dotąd się zająć, ale z tego co mi się
kojarzy to tutaj też można znaleźć parę punktów dotyczących łączenia sieci,
które TP SA narusza.

> Nie korzystasz z możliwości wyboru operatora? :-)

Skorzystałem kiedyś. Z NOMu. Ale to jakaś cienka firma była. Podobno nie
potrafili sobie zapewnić odpowiedniej ilości styków z siecią Telekomunikacji
Polskiej. A w dodatku narobili jakichś jaj z fakturami i popłynęli. :-/

Z#