Re: NETIA ADSL

Autor: Zbigniew Sikora (zs_at_hor.net.pl)
Data: Thu 26 Feb 2004 - 02:40:10 MET

"Janusz - Vahanara" <vahanara_at_olimp.gapp.pl> wrote in message

> Interesuje każdego "content providera".

I dlatego każdy światowy dostawca "contentu" - od Ameryki po Azję, musi
sobie kupić Polpaka z CIRem 128kbps i load-balancingiem :-)))

> Wyciąłeś całą komunikację międzyludzką poprzez internet.
> W tym momencie z 90% klientów dzwoni do providera z pretensjami: nie
działa
> mi internet, bo GG nie działa.

Napisałem wyraźnie: "dostęp do INTERNETu", a nie do każdej podsieci z
osobna. Jeśli abonent TP SA ze swoim GG jest podłączony do Internetu, to
sobie pogadają. A jeśli operator tego abonenta wyczynia różne dziwne sztuki
na routerach obsługujących łącza upstream, czyli do tego właśnie Internetu -
to sorry, ale to nie moja wina.

Wiesz
TP
> Gdyby nie ta "magiczna gra rynkowa" czyli zakładanie kolejnych dziesiątek
> tysięcy Neostrad, to dostarczyciele treści nie mieliby jej komu
dostarczać.

Czyli, jak rozumiem, historia Internetu rozpoczęła się w momencie
uruchomienia w Polsce Neostrady ? Dość odważne stwierdzenie :))

> Drukarnia jest, dziennikarze są, skład jest. Do pełni szczęścia brakuje
> tylko "swobodnego dostępu" do kiosków RUCHu, Kolportera, Garmonda.

Wybacz, ale ta wymyślona przez Ciebie analogia jest nią tylko w Twojej
imaginacji. Nie ma żadnego odniesienia do kwestii dostępu do pętli lokalnej.
Ale gdyby pozostać w tej konwencji to TP SA jest tutaj rządem PRL wydającym
kartki na benzynę do samochodów wożących tę prasę.

zarządzeniem
> Zaoferowano trakt cyfrowy. PO odpowiednio wyższej cenie.

Teraz już jestem pewien, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
To tak jak w tym kawale, w którym skini uratowali życie staruszce. W jaki
sposób ? Przestali ją kopać.

> Ależ to jest gra rynkowa. Gdybym się przeszedł po ofertę Crowleya, którego
> anteny widzę ok. kilometra od okna, to cena za "pół magabita od Crowleya"
> porównaniu do Neostrady byłaby pewnie porównywalna do proporcji ceny
traktu
> cyfrowego i linii analogowej TP.

A wiesz dlaczego tak jest ? Dlatego, że Crowley, Futuro, GTS, etc są źli i
głupi, i nie chcą podłączać kolejnych abonentów pozwalając ich sobie
spokojnie wygarniać Tepsie ? Czy też dlatego, że są zmuszeni korzystać z
technologii nieadekwatnych dla rynku abonenta indywidualnego, w związku z
czym działają na rynku klienta instytucjonalnego ?
Rozumiem, że poczułbyś się dowartościowany dopiero w momencie, gdyby każdy z
nich zaoferował Ci pół megabita za sto złotych wydając jednocześnie dziesięc
tysięcy na uruchomienie takiego łącza.

> Nikt na Polipie nie jęczy, że GTS nie oferuje 512 kbps za 130 zł netto, a
> zdziera dużo więcej.
> Dlaczego TP miałaby specjalnie dla konkurencji oferować wyjątkowo niskie
> ceny?
> Taki ATMAN też zdziera nieźle i wszyscy ze spokojem przyjmują to do
> wiadomości.

Po raz drugi stwierdzam, ze nie wiesz o czym mówisz. GTS od jakiegoś czasu
postawiła na Aperto. Właśnie dlatego, że byli zmuszeni uniezależnić się od
fanaberii TP SA. Cena terminala Aperto ma się nijak do ceny modelu ADSL,
który możesz kupić za kilka dolarów. ATMAN w ogóle nie oferuje łącz dla
klienta z segmentu SOHO, więc rozważanie ich cen kompletnie mija się z
celem.

> A Netia, Dialog, kablówka odmówiły współpracy?

Kablówka ? W kwestii dostępu xDSL ? Po raz trzeci - j.w.
Dialog'a w Krakowie niema. A Netia tak zaszalała z budową własnej sieci w
Skawinie i Wieliczce, że chyba nawet jakieś głowy za to poleciały, bo będą
odrabiać te koszty przez kolejne dziesięć lat. Że też chłopy nie wpadły na
pomysł, żeby kazać ludziom samym kopać rowy i kłaść kable, a potem tę
infrastrukturę przejąć za friko. No, ale to byłby przecież plagiat :))

> A teraz Neo działa bardzo dobrze. A konkurencji (Chello, Netia, Dialog)
jak
> nie było, tak nie ma, choć ma ona już kabelki w mieszkaniach swych
> abonentów.

Uff...

Zjednoczonych
> http://www.comcom.govt.nz/telecommunications/localloop.cfm
> "On 22 December 2003, the Commission submitted its final report to the
> Minister of Communications".
>
> Trochę wody w Wiśle jeszcze upłynie, nim "unbundling" nabierze mocy
prawnej
> w Stanach.

A to .nz to jaki to stan ? :))

Z#