Re: TPNET - POL34

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Tue 17 Feb 2004 - 20:17:23 MET

Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
kiedy to Bartosz 'Beerman' Mierzwiak posłał(a) w świat wiadomość
<slrn.pl.c341c1.6iq.barmierz_at_gimli.gimli.int.pl>

> Ze co takiego im dala niby ? Niebotyczne ceny za lacza
> dla tych operatorow ? Problemy z dzierzawa infrastruktury ktora
> sama dostala za friko ? Dlawiki na miedzi ? Problemy z peeringiem ?
> Wyszczegolnij moze co jeszcze TPSA "dala", bo pewnie cos pominalem.

Najcenniejszy element w biznesie: czas.
Siedem lat spokoju - od momenty zaoferowania 202122.
Przez tyle lat TP nie wychodziła z ofertą internetu szerokopasmowego.

A co miała TP robić.
Może kable konkurencji położyć?
Dofinansowywać Polpaka dla sieci osiedlowych w których na jednym megabicie
wisi i jęczy tysiąc abonentów?

BTW, ten czas "najlepiej" wykorzystał Pik-Net pozbywając się kłopotliwych
ASKów.

Klienci stali w kolejkach do Telepunktu jak za dawnych czasach po papier
toaletowy nie dlatego, że byli niezadowoleni z dotychczasowego providera, a
dlatego, że Neostrada to jedyna szansa na stałe łącze.

Koncesje zniesiono od dawna, nic nie przeszkadzało konkurencji wykorzystać
część pary ze spuchniętego na giełdzie internetowego balonu na rozbudowę
własnej infrastruktury.

Wybrali inną drogą i dlatego TP ma faktyczny monopol a reszta gryzie piach
i płacze, że zostają zamknięci we własnym gettcie, odcięci od TPNET.

Batalia nie rozchodzi się o komercyjne Allegro, czy inne serwisy, bo te już
się przeniosły do innych sieci, ale np. o ICP Net, którego abonenci ciskają
gromy w tamtejszym BOKu, że zostali odcięci od "polskiego internetu"

Janusz - Vahanara
Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,