Re: TPNET - POL34

Autor: Albert Kuzmicz (albert_at_icpnet.pl)
Data: Wed 18 Feb 2004 - 09:07:56 MET

> Batalia nie rozchodzi się o komercyjne Allegro, czy inne serwisy, bo te
już
> się przeniosły do innych sieci, ale np. o ICP Net, którego abonenci
ciskają
> gromy w tamtejszym BOKu, że zostali odcięci od "polskiego internetu"
>
> --
>
> Janusz - Vahanara
> Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,
> a czy słońce wzejdzie, to już nie moja broszka...

Szanowny Januszu batalia dotyczy glownie dostawcow contentu. Byc moze nie
dotyczy to juz Allegro poniewaz podejrzewam, ze ta akurat firma przekroczyla
juz mase krytyczna i jest w stanie ze swojej biezacej dzialalnosci pokryc
szalone koszty dotarcia do indywidualnego klienta.

Co do ICPNET to nigdy nie korzystalismy z lacza do TPNETu poprzez siec
jakiegokolwiek MANa. Wspolpracujemy z POZMANem od wielu juz lat i wspolprace
te bardzo sobie chwalimy. Jakosc uslug, ktore otrzymujemy jest bardzo
wysoka. I moge tak powiedziec o wszystkich operatorach z ktorymi
wspolpracujemy. Polaczenie do TPNETu mamy zestawione poprzez siec GTS, jest
to dedykowany kanal z umowami SLA i gwarantowanymi parametrami. Jego
wykorzystanie jest obecnie na poziomie 60% wykupionego pasma.
Jestesmy firma dzialajaca jedynie na obszarze Wielkopolski , ale udalo nam
sie stworzyc niekomercyjna oferte PWII dla uzytkownikow Internetu, ktorzy
chca uruchomic wlasne uslugi nie majac odpowiedniej infrastruktury lub
srodkow finansowych.Jedynym kryterium bezplatnego przyznania zasobow jest
poziom przedstawionego projektu.
Co do biur obslugi ICPNET to w istocie liczba abonentow jest obecnie calkiem
spora, ale przyczyna tego nie sa jakiekolwiek problemy z TPSA, ale mozliwosc
przejscia dla obecnych abonentow na pakiet do 4 razy szybszy od tego, z
ktorego korzystali przy utrzymaniu tej samej wysokosci oplat.

Co do TPNETu to strategia, ktora przyjeli, ktora dotyczy wspolpracy z innymi
operatorami w kraju, jest strategia dziwna ( jak dla mnie ), ale spojna i
klarowna. Mam nadzieje, ze dyskusja, ktora sie tutaj toczy i ktorej echa,
jestem przekonany, docieraja do Zarzadu TPSA , wplynie na zmiane tej
strategii w najblizszym czasie.

Na zakonczenie mam jeszcze jedna propozycje. Niech kazdy kto reprezentuje
jakakolwiek firme lub jest jej pracownikiem wpisuje to w swojej wypowiedzi.
Pozwala to na ocene poziomu obiektywizmu i bezstronnosci .

Pozdrawiam wszystkich - glownie uzytkownikow ICPNET :)

Albert Kuzmicz
/ pracownik ICP, wypowiedz prywatna /