Re: dostęp do poczty przez www w neostradzie - czy Wam też nie działa?

Autor: Zbigniew Sikora (zs_at_hor.net.pl)
Data: Thu 12 Feb 2004 - 13:07:38 MET

Użytkownik "gtk_at_adm" <xgtk7x_at_gazxeta.pl> napisał w wiadomości

> Hosting w firmach ktore maja lacza od amtana, gts, futuro,
> telekomunikacji kolejowej i jeszcze kilku innych isp jakos nie kosztuje
> tysiace zlotych.

Zapomniałeś o czym rozmawiamy. Ruch pomiędzy TPNETem a dowolnym dużym
operatorem wykazuje znaczną asymetrię polegającą na korzystaniu z zasobów
tego operatora, lub jego peerów przez klientów TP SA. To, czy łącze do
TPNETu kupuje firma hostingowa, czy też korzysta z tranzytu przez Atmana czy
GTS niczego nie zmienia - ruch jest dalej asymetryczny, a ceny łącz do
TPNETu kosmiczne.
Zresztą temat ten był wałkowany na grupie do znudzenia, więc bez sensu go
dalej kontynuować. Nie bardzo rozumiem skąd u Ciebie i innych taka silna
wola obrony polityki cenowej TP SA. Z jednej strony chcecie masowego,
taniego Internetu, a z drugiej strony bronicie firmy, która stwarza w tej
materii największe przeszkody. Żeby nie było niedomówień - mówiąc: masowego
mam na myśli dostęp świadczony przez wielu operatorów, a nie tylko
Neostradę.

> Odwoluje sie, ma do tego prawo jak kazda inna firma. Skoro wygrywa tzn
> ze albo te zarzuty byla naciagane albo prawo ma spore luki. Sorry ale to
> nie jest wina tepsy. Ja bym raczej zastanowil sie co robi URTiP, ktory
> to utrzymywany jest z pieniedzy podatnikow, bo jakos nie przypominam
> sobie zeby jego dzialanie cokolwiek poprawilo w prawie telekomunikacyjnym.

Zdajesz sobie oczywiście sprawę, że nie jesteś obiektywny ?
Mówisz o narodowym operatorze, który odziedziczył ogromny majątek, a teraz
nie wywiązuje się z ustawowych obowiązków udostępniania tego majątku innym.
Jest takie powiedzenie: "noblesse oblige". Grać sobie w kulki może firma X,
ale nie firma tego kalibru co TP SA. A poza tym pomiędzy "wykorzystywaniem
luk", a bezczelnym ignorowaniem prawa jest kolosalna różnica. Tutaj mamy do
czynienia z tym drugim.

Z#