Re: Co wy na to? [OT?]

Autor: Rafał Doroszkiewicz (bezspamu_at_vast.net.pl)
Data: Sun 01 Feb 2004 - 23:57:41 MET

Użytkownik MSZ napisał:
> Ups, "MSZ" w tekście mnie zmyliło. Reakcja podświadoma po 12 latach
> podpisywania się w ten sposób...

;-)

> Bo w odróżnieniu od potentatów tego biznesu (TPSA, Chello itp) masz
> sytuację gdy jako osoba mająca na coś w firmie wpływ jednocześnie
> obrywasz efektami niedokształcenia klienteli, więc tobie się opłaca ich
> edukować także z czysto praktycznych względów. Panowie prezesi TPSA
> siedzą daleko, bluzgi wchłania BOK/dezinfolinia, nikt na szczeblach
> decyzyjnych prawdopodobnie nie widzi znaczenia tematu. A jak nie widzą,
> to nic nie robią. Może jakby w paru gazetach zjechali Neo jako rozsadnik
> wirusów, to ktoś by się ruszył.

Masz rację. Jednak zdarza się jeszcze słyszeć słowo "bezinteresowność" i
myślę, że w tym kierunku należy szukać rozwiązania tego problemu.

Nie - "ja mogę, więc zrobię albo oleję" (typ prezesa TPSA), czy - "mi
przeszkadza - to sobie życie ułatwię" (ja;->), ale - jest tylu biednych,
to może pomogę(no kto?)? ;-)

> Trochę nie tak. Ci którym najbardziej zależy na tym, żeby użytkownik był
> świadomy to niekonicznie ci, którzy mu dają dostęp.
[cut'cik]

Przyznam rację, aczkolwiek nie tak do końca, bo jednak skutki
szalejących wirusów to także problem tych, którzy dają dostęp. Chcąc
utrzymać swoją sieć w należytym porządku, wypadałoby, aby zależało im na
  "bezpiecznych użytkownikach".

> Nie ma mechanizmu, który by zmuszał (lub choćby zachęcał) ISP do
> przejmowania się edukacją klientów i skutkami jej braku.

Nie ma. Trzeba by zaszczepić w umysłach (tych ludzi, którzy mają wpływ
na decyzje) "myślenie".

--
Rafał Doroszkiewicz
rafal(at)vast.net.pl