Re: Co wy na to? [OT?]

Autor: Adam Paluch (adam_at_bluu.net)
Data: Sun 01 Feb 2004 - 23:49:42 MET

Użytkownik "Rafał Doroszkiewicz" <bezspamu_at_vast.net.pl> napisał w wiadomości

> A user wie, co to jest "pakiet", "switch" i "maksymalna prędkość
> połączenia" ? ;-)

ten wydawaloby mi sie ze tak, bo mial pretensje ze wystepuja straty w
"pingu" do jakiegos tam serwera

> Nie widzę kontekstu, więc nie wiem w jakim celu tłumaczyłeś to userowi i
> o co miał do Ciebie pretensje.

o to ze w/g niego olalem go i do tego jeszcze go oklamywalem ...

> Co do tego, to akurat mam dwa komentarze:
>
> 1) Faktycznie, ciężka sprawa - jednak moim zdaniem - skrajność. Rzadko
> spotykane, aby ktoś nie przejmował się, że ma zainfekowany komputer
> wirusem i to nie-byle-jakim (dla użytkownika tegoż komputera).

ta skrajnosc wystapila u mnie niejednokrotnie

> 2) Chyba, że K nie wie co to jest "wirus", co to jest "blaster", czy co
> on robi - można było zaznaczyć(poinformować K), że wirus powoduje to i
> to, więc wypadałoby go usunąć dla jego(K) dobra. Jeżeli podałeś tylko
> informację, że wiesz, co użytkownik(K) ma na komputerze, to nie dziwię
> się, że taki LAIK(K) [podkreślam] denerwuje się, że 'wchodzi z butami w
> jego(K) komputer'.

Przed rozmowa przyblokowalem klienta tak ze mial wyswietlana stronke z
opisem co ten wirus robi i jak mozna go usunac i skad sciagnac stosowna late
i jak mozna sie skontaktowac jakby mial z tym problem ...

> [...]
>
> Faktycznie niektórzy użytkownicy są niereformowalni, być może i jest to
> szlachetna większość użytkowników internetu, co wcale nie znacza, że
> jej(szlachetnej większości) znakomitą większością są ludzie, którzy nie
> liczą się z wirusami, chęcią pracy w bezawaryjnym środowisku sieciowym
> itp.itd.
>
> ISP zbyt mało uwagi poświęcają zagadnieniu edukacji użytkownika swoich
> sieci. Suche informacje nie są tym samym, co _rzetelne_ przedstawienie
> problemu i wskazanie jego rozwiązań. Moim zdaniem to jest prawdziwym
> problemem[1], a nie nieuświadomieni użytkownicy[2].

z tym sie zgadzam jednak niewiem czemu obecne pokolenie (i nie tylko) po
prostu nie potrafi ani czytac (a tym bardziej ze zrozumieniem) ani nie
potrafi doszukac sie stosownych informacji (hint: ilosc banalnych pytan na
newsach, ilosc NTG, ilosc "zmien kodowanie !" etc.
dodatkowo wiekszosc nie potrafi zniesc ze admin nie jest od utrudniania
zycia, nie jest wrogiem, wie wiecej

Pozdrowka

--
Adam Paluch