Re: wykrakalem?

Autor: Maciek Uhlig (muhlig_at_us.edu.pl)
Data: Sat 08 Feb 2003 - 23:07:05 MET

Dariusz Jaworski <darek_at_sgh.waw.pl> wrote in

> Jeśli powie co innego to będzie to kuriozum. Wirtualna Polska
> wyraźnie wyłącza odpowiedzialność w regulaminie serwisu
> o którym mowa:

oczywiscie nie jestem prawnikiem, i dlatego to co napisze, moze byc zupelna
bzdura, ale:

- jesli szatniarz oglosi, ze nie ponosi odpowiedzialnosci za ubranie, to nie
jest to zgodne z prawem, i gdy ubranie zostanie w szatni okradzione, jednak
odpowiedzialnosc ponosi

- jezeli wydawca napisze, ze nie mozna kopiowac wiadomosci, ktore
zamieszcza, to nie jest to zgodne z prawem, poniewaz prawo zezwala na
kopiowanie krotkich wiadomosci

pewnie mozna znalezc wiele podobnych przykladow...

i teraz wyrazilbym poglad, ze to, co portal napisze w regulaminie, nie musi
byc przez sad uznane za wiazace, poniewaz najpierw sam regulamin musi byc
zgodny z prawem. a zatem sad moze bedzie sie zastanawial, czy z umieszczenia
w regulaminie jakiegos zapisu w ogole wynikaja jakiekolwiek skutki prawne.

byc moze przeginam tu troche, ale celowo: czy portal nie bylby w porzadku
dopiero wtedy, gdyby przed zamieszczeniem informacji uzytkownika uzyskal
pisemna deklaracje podpisana przez uzytkownika, w ktorej uzytkownik
przyjmuje na siebie odpowiedzialnosc za umieszczane tresci? (hint: banki
stosuja podobne procedury, i jakos maja setki tysiecy klientow; co by
szkodzilo portalom, gdyby postepowaly podobnie? :-))

Maciek