Re: wykrakalem?

Autor: Dariusz Jaworski (darek_at_sgh.waw.pl)
Data: Sat 08 Feb 2003 - 22:11:25 MET

Jakub K. Boguslaw <madej_at_nospam.aster.pl> wrote:
> Mam nadzieje, ze konsekwencje poniesie uzytkownik ktory to zamiescil, a
> nie WP.
> Zobaczymy co sad na to powie.

Jeśli powie co innego to będzie to kuriozum. Wirtualna Polska
wyraźnie wyłącza odpowiedzialność w regulaminie serwisu
o którym mowa:

6. Wirtualna Polska SA. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności
za treści zamieszczone w ogłoszeniu.

I jeszcze:

7. Wirtualna Polska S.A. dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia
poprawnego działania serwisu Spotkajmy się oraz zobowiązuje się
do udzielania pomocy w problemach z serwisem, jednak zastrzega,
że nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie ewentualne straty
i szkody wynikające z wadliwego działania serwisu jak i innych
działań.

Co do użytkownika to:

5. Niedopuszczalne jest zamieszczanie ogłoszeń o treści sprzecznej
z prawem polskim i międzynarodowym, naruszających zasady netykiety,
dobre obyczaje itp.

Jeśli jakąkolwiek odpowiedzialność w tej sytuacji miałby ponieść
dostawca usługi to wyobraźmy sobie teraz sytuacje w której zarząd
dróg w danym mieście jest oskarżony o to, że udostępnia ulicę
na której jakiś człowiek maluje farbą napis w którym obraża
np. panią prezes SDP. W kwestii internetu należało by zamknąć
lub wprowadzić pełna i odpowiedzialną moderację całego usenetu,
bo jeśli nie to setki tysięcy dostawców tej usługi ponosiłoby
odpowiedzialność za to, że za chwilę np. ja zamieszczę tu
anons towarzyski kogoś kto sobie tego nie życzy, podając
jej/jego telefon i adres domowy.

Reasumując dla mnie było by to kuriozalne, gdyby WP w tej
sytuacji poniosła jakąkolwiek odpowiedzialność. Co najwyżej
można by im zarzucać utrudnianie ustalenia danych użytkownika
który złamał prawo, ale z tego co w tej sprawie publikowano
wszelkie dane udostępnili.

--
FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
A tak poza tym to dziś jest mój 10204 dzień życia, sprawność