Re: wykrakalem?

Autor: Jan Madry (jmadry_at_wp.pl)
Data: Sun 09 Feb 2003 - 16:17:59 MET

On Sat, 8 Feb 2003 22:07:05 +0000 (UTC), Maciek Uhlig <muhlig_at_us.edu.pl>
wrote:

>Dariusz Jaworski <darek_at_sgh.waw.pl> wrote in

>oczywiscie nie jestem prawnikiem, i dlatego to co napisze, moze byc zupelna
>bzdura, ale:
>
>- jesli szatniarz oglosi, ze nie ponosi odpowiedzialnosci za ubranie, to nie
>jest to zgodne z prawem, i gdy ubranie zostanie w szatni okradzione, jednak
>odpowiedzialnosc ponosi
>
>- jezeli wydawca napisze, ze nie mozna kopiowac wiadomosci, ktore
>zamieszcza, to nie jest to zgodne z prawem, poniewaz prawo zezwala na
>kopiowanie krotkich wiadomosci

Powiedzial co wiedzial - ale logiki w tym nie ma zadnej.
TPSA a ogolnie Swiatowy Internet nie moze ponosic odpowiedzialnosci
za to jest przenoszone przez lacza TPSA lub ogolnie Swiatowego Internetu.
Nigdy tez nie nalezy oskarzac producenta dyskietek o to ze na jego
dyskietce do Naszego komputera trafil wirus.
To samo dotyczy gazet - poza oczywistymi wyjatkami w postaci ogloszenia :
Jadwiga Kowalska miasto ulica to stara .....
W gazecie ktos ogloszenia przeglada - w WP sa umieszczane automatycznie
bez kontroli czlowieka - takie medium i trzeba o tym pamietac.
Przyklad szatniarza pasuje tu jak .... do .....
Przyklad pani Prezes (osobiscie jej nie cenie za brak ...) pokazuje co
sie dzieje jak rozumu nie starcza a zagraja emocje.
Anglosasi - ktorzy stworzyli najlepszy system prawny
i sa genetycznie racjonalni maja takie powiedzenie :
nie zabija sie poslanca (tu WP) ktory przynosi zle wiesci.
Nie mowimy tu o znajomosci prawa tylko o logice.
A z logiki wynika prawo mowiace ze WP nie moze ponosic
odpowiedzialnosci - bo inaczej bedziemy zaskarzac domy na
ktorych ktos nabazgral - Kowalski (JA) to swinia i zlodziej.