NASK

Autor: Tomasz Paszkowski (ns88_at_devnull.kgb.com.ua)
Data: Mon 05 Aug 2002 - 02:38:03 MET DST

Albo mi się wydaje albo NASK solidnie zabrał się za egzekowanie od klientów
należności za domeny. Nie ma tygodnia aby z sieci nie znikało na kilka dni
kilka głównych domen ISP hostujących > 400 domen.

Co ciekawe wszyscy ustawiają expire na 14 dni. I o ile BIND reaguje na to
prawidłowo to DJBDNS olewa takie rekordy + domeny które mają ustawione
primary + secondary w takiej domenie.

Problem, który mnie najbardziej nutruje to sprawa poczty, która zalega
mi w kolejce na serwerach i potrafi się rozrosnąć do całkiem sporych rozmiarów.
Zastanawiam się czy ciąć takie przesyłki czy dać im lezeć w kolejce ? Do tej
pory ręcznie dopisywałem do dnscache adresy ns dla takich domen, ale po
miesiącu walki z tym mam już lekko tego dość.

Inna sprawa, to sposób w jaki NASK prowadzi windykacje :)

--