Re: Kiedy ktoś zrobi porządek

Autor: Krzysztof Zietara (tarhim_at_studio.net.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 17:12:05 MET DST

On Mon, 6 May 2002 23:16:10 +0000 (UTC), Tomasz Wroblewski wrote:

> A co powiesz na blokadę nieparzystych IP na usenecie? Albo NASK delegujący
> domeny w/g tych kryteriów?

Co to znaczy 'w usenecie'? Właściciel konkretnego serwera może nie
przyjmować dowolnych postów. To sprawa pomiędzy nim, administratorami którzy
dają mu feedy i użytkownikami tegoż serwera. A NASK jest oficjalną
instytucją wyznaczoną do zarządzania .pl i stosuje się do niego nieco inne
zasady, nieprawdaż?

> Wydaje mi się, że głównym powodem mogłoby być rozpowszechnienie ircnetu -
> stał się on dla wielu ludzi bardzo ważną usługą internetową.

Nie widzę powodu, dla którego popularność usługi miała zmieniać jej status
prawny.

> Dlatego
> uważam, że nikt nie powinien zostać pozbawiony dostępu do niego z powodu
> czyjegoś "widzimisie".

Ktoś musi podejmować decyzje. Wolałbyś komitet czy może od razu skargi do
NSA?

> To tak ogólnie. Inna kwestia, że ircopi muszą się sporo namęczyć aby
> utrzymać sieć w porządnym stanie - botnety, klony, ataki DoS. Mają też
> prawo stracić cieprliwość...

O, to, to. I to nie tylko kwestia cierpliwości, ale raczej IMHO narzutu
pracy. Jakby przy każdym wyskoku ircop miał pisać do abuse i czekać na
odpowiedź...

> Avis

Tarhimdugurth

--