Re: TPI, CHIP i BigBrother

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 02 May 2001 - 14:53:56 MET DST

Dnia 1 May 01 o godz. 2:40, Jacek Popławski napisal(a):

> oczywiście CHIPa nie czytam i brać go do ręki nie zamierzam, ale widziałem
> przedruk na tvn.bigbrother, otóż jako argument podali, że sterowniki
> do kart są tylko dla Win98, zupełnie przypadkiem znalazłem gdzieś wątek
> gdzie ktoś używał tych kart pod Linuxem
> samo dopasowywanie systemu do sprzętu jest trochę dziwne, no ale ile można w
> kółko gadać o zaawansowanych idiotach...

Ale naprawde RealEncoder/RealProducer calkiem zadowalajaco chodzi na Win98.
Nie ma sie o co czepiac. Akurat do puszczania programow tego typu Win98
jest lepszym systemem niz do uzywania aplikacji typu Office ;-). Jak juz
program raz ruszy, to w zasadzie nie ma prawa sie zwalic, bo zadnych
skomplikowanych operacji w systemie nie wykonuje - tylko lapie obraz z
framegrabbera, liczy i pcha pakiety siecia do serwera. I tak w kolko...
Jezeli goscie z TVN-u akurat znaja sie tylko na Win98, latwiej im to
skonfigurowac na Win98, czy tez akurat maja karty video majace sterowniki
tylko pod Win98 (byc moze karty o lepszych parametrach niz "ideologicznie
poprawne", tzn. chodzace takze pod Linuksem, wiec "dopasowywanie systemu do
sprzetu" wcale nie byloby w tym przypadku takie bezsensowne), to idiotyzmem
byloby raczej specjalne szukanie czlowieka, ktory zna sie na Linuksie i
wie, jak uruchomic pod nim karte video i to wszystko skonfigurowac, tylko
po to zeby byc "ideologicznie slusznym" - bez gwarancji, ze to zadziala jak
nalezy - zamiast wykorzystania czegos, na czym sie zna i wie, jak dziala, i
ma sie pewnosc, ze zadziala poprawnie.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl