Re: W sprawie dzialan Krzysztofa Czumy z Elektron sp. z o.o.

Autor: Tomasz Nidecki (tonid_at_tonid.net)
Data: Sat 03 Mar 2001 - 21:22:44 MET

In article <97qce3$qci$1_at_sklad.atcom.net.pl>, darecki_at_wytnij.sobie.to
wrote:

> No to sie mylisz, bo numery telefonu mozna przenosic, zwlaszcza w obrebie
> jednego operatora. Nie o to mi jednak chodzilo.

Przeczysz sam sobie. Jesli numery mozna przenosic w obrebie jednego
operatora to nie ma tu zmiany dostawcy uslug wiec to nie jest sytuacja o
ktorej piszemy. A powiedz mi jak w Erze dostac numer 0-501?

> To wlasnie mialem na mysli - _normalne_ jest ze takie rzeczy sa zwiazane
> operatorem, domeny sa wyjatkiem. Doswiadczenie dowodzi, ze zmiane numeru
> telefonu mozna przezyc, wiec dlaczego domeny nie mozna?

Bo nie trzeba - nic nie stoi na przeszkodzie by zostala przeniesiona do
nowego dostawcy (procz zawlaszczenia przez obecnego, a o takim przypadku
mowimy).

Porownam te sytuacje dla Ciebie z inna, analogiczna. Wyobraz sobie ze
wymyslasz jakies haslo i chcesz je zarejestrowac w urzedzie patentowym
jako nazwe zastrzezona. Prosisz o to swojego prawnika, a prawnik
oczywiscie, rejestruje, ale na siebie, a nie na Ciebie. I nie informuje
Cie nawet o tym, informuje jedynie, ze haslo jest zarejestrowane i mozna
sie nim prawnie poslugiwac bez problemow ze ktos inny je zagarnie.

Dokladnie tak sytuacja wyglada tutaj.

> No dobra, to sobie kup jakies komercyjne, np. @polbox.pl ;)

Kupujac @polbox.pl zdaje sobie sprawe, ze nazwa jest przypisana do
providera i jest nie do zmiany. Jesli chce miec nazwe "do przeniesienia"
rejestruje sobie domene, wlasnie PO TO by moc z niej korzystac u
DOWOLNEGO providera, jesli zdecyduje sie pozniej providera zmienic.

> Wyobraz sobie ze zmieniasz numer telefonu, a pod poprzednim instaluje sie
> agencja towarzyska.....
> Nie w tym rzecz, jesli agencja nie podszywa sie pod Ciebie, ma tylko Twoj
> "stary" numer, to wszystko gra.

Tylko, ze numer nie sklada sie np. m.in. z mojego nazwiska. A nazwa
domeny moze.

> Podzial wiec wydaje sie klarowny - kto placi za domene, ten jest jej
> abonentem.

I to jest dobry podzial. Z jakiej jednak okazji ja, sklep Latos, sklep
Akwarium i inni klienci E. placili przez te lata za domeny, ktore sa
'wlasnoscia' E. a nie ich? (a nie zostali nigdy o tym fakcie
poinformowani)

--
tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
mailto:tonid_at_tonid.net http://endemic.tonid.net