Re: Onet doprowadza mnie do szału

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 09 Jan 2001 - 10:10:43 MET

Dnia 9 Jan 01 o godz. 6:15, Andrzej Litewka napisal(a):

> "Grzegorz Janoszka"
>
> Kiedyś takie polecenie sprawdzałem na jakimś adresie, ale stwierdziłem, że
> nic godnego uwagi tam (przynajmniej dla mnie) nie było poza czasami jak się
> nie mylę podawanymi w milisekundach i ewentualnych napotkanych routerach po
> drodze.

No i wlasnie te informacje bywaja czasami bardzo istotne, zeby stwierdzic,
gdzie jest problem z polaczeniem.

> Po drugie nie bardzo wiem jak skopiować zawartość z okna trybu
> ms-dos do mojej wiadomości.

W menu systemowym okienka MS-DOS znajdziesz opcje "Edycja", stamtad "Zaznacz",
a potem "Kopiuj".
Albo "tracert www.onet.pl >nazwa.pliku.txt" i wyslac ten plik w zalaczniku.
To chyba w Win9x jeszcze dziala? ;->

> Nie rozumiem tylko co ma wspólnego strona www z serwerem pocztowym i news ?
> Czyżby to była jedna wspólna szafka ?

Czy wydaje ci sie dziwne, ze serwery Onetu znajduja sie w tej samej podsieci?
A w takim razie do calej tej podsieci pakiety od Ciebie beda szly taka sama
droga. Jasne, nie?
Oczywiscie mozesz zrobic tracert do serwera pocztowego, bedzie to pewnie
jeszcze lepsze... :-)

> Po drugie nie znam się na serwerach i ich konfiguracji, itp.
> Chcesz to możemy pogadać o elektronice - bo na tym coś się tam znam - ale
> sprawy serwerowe zostawiam innym, którzy się powinni na tym znać.
> Ja zgłaszam problem i oczekuję, że po drugiej stronie jest jakiś fachowiec z
> prawdziwego zdarzenia (nie ktoś kto ma tylko papier i magistra, ale ten kto
> naprawdę czuje temat i wie czym go się je).

Wiesz co, zeby zglosic problem to niestety trzeba jeszcze umiec go
odpowiednio sformulowac. Ty nie umiesz powiedziec nic poza "mi nie dziala".
To tak jakbys poszedl do lekarza i nie chcial mu powiedziec nic wiecej poza
"zle sie czuje". Skad ten lekarz mialby wiedziec, co ci jest?

Niestety, problemem polskiego Internetu (zeby nawiazac do tematyki listy ;->)
staje sie to, ze mnostwo uzytkownikow uwaza, ze admin, czy kto tam jest po
drugiej stronie kabla, powinien byc jasnowidzem i na sformulowanie "mi nie
dziala" od razu wiedziec, co uzytkownikowi nie dziala. Natomiast prosba ze
strony tegoz admina o jakas wspolprace w zdiagnozowaniu problemu konczy sie
na ogol u takiego uzytkownika - tak jak u ciebie - swietym oburzeniem "ja na
tym sie nie znam i nie chce sie znac, od tego sa inni, ja zglaszam problem i
oczekuje naprawy". Coz, skoro nie wykazujesz checi do wspolpracy, to mozesz
sie spodziewac, ze dalej ci nie bedzie dzialac.

Z drugiej strony faktem jest, ze ostatnio otwarcie sesji POP3 na onecie
(konkretnie na friko4.onet.pl) lubi trwac dosyc dlugo. Jak juz user sie
zautoryzuje to sciaganie poczty idzie jak burza, ale fakt, ze autoryzacja
czasem trwa... Tak to przynajmniej wyglada ode mnie (siec Cyfronetu).
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl