Re: (...) (dlugie)

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 03 Jan 2001 - 10:43:30 MET

 No dobra.
 Wedle wiedzy i doświadczenia mędrców powinienem siedzieć cicho,
ale jednoczenie nie powinienem - więc profilaktycznie:

On Wed, 3 Jan 2001, Jacek D. wrote:
[...jak zwykle wycinając komu odpowiada...]
>+ > Nie fantazuje na temat swojej osoby ;) W sensie: nie wyobrazam sobie, ze
>+ > sie wlamuje. Nie mam takich fantazji.
>+ ale hacker sie wlamuje,

 Ale do "normalnych" to *ślusarz* się włamuje (twoim zdaniem).
 Rozumiem że nie dotarło i nie dotrze że słowo "hacker" oznacza
coś innego niż np. "cracker" i że firmy dorabiające klucze
"specjalne" (gdzieniegdzie bądź na *niektóre klucze* - aby
ułatwić sobie zadanie przez wsparcie producenta i uniknięcie
kłopotliwych pytań od policji i "służb") podpisują warunki
kontroli tego co robią - m.in. po to żeby nikt nie pomylił
ślusarza podrabiającego klucze ze złodziejem.
 Umiejętność podrabiania kluczy *nie jest przestępstwem*
wręcz ludzie sporo płacą jak trzeba sejf otworzyć a klucze
wcięło :>
 Specjalne dla J.D. rzecz oczywista: "hacker" jest tak samo winien
czemukolwiek jak mason, cyklista albo ślusarz - szczególnie
ten ostatni (ma kwalifikacje !).

>+ a skoro sie okreslasz jako hacker a nie wlamujesz sie to fantazjujesz
>+ nt. swojej osoby, znaczy popadasz w mitomanie,

 Jak się po polsku nazywa niezdolność do rozumienia znaczenia słów ?
 Bo rozumiem że J.D. nazywa m.in. mnie - dając do wyboru - złodziejem
albo mitomanem; dziekuję, nie będę się mścił -:>
 Może powszechne błędne używanie słowa spowoduje z czasem zmianę
jego potocznego znaczenia - co *raczej* *nie spowoduje* zmiany jego
ścisłego znaczenia w dziedzienie w której takie znaczenie *ma*.
 Przykład ? Proszę.
 Dla mnie (dość dawno temu) pewnym zaskoczeniem było ścisłe znaczenie
słowa "ręka": otóż potoczne znaczenie słowa "ręka" oznacza "kończyna
górna", zaś słowo "ręka" tak naprawdę oznacza coś co potocznie
określamy jako "dłoń".
 Ale tylko lamerzy będą próbowali się spierać w sądzie o co chodzi
przy ekspertyzie np. "uszkodzenia ręki"...

 Starczy, wysiadam...

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.