Re: odpalenie gry=stop transfer!

Autor: Andrzej Lawa (alawa.news_at_pd80.warszawa.sdi.tpnet.pl)
Data: Mon 01 Jan 2001 - 19:32:04 MET

Użytkownik "trashcan man" <trash_at_military.milnet.pl> napisał w wiadomości

> moment... jesli karta daje ostro po przerwaniach, to powininno ucierpiec
> cale i/o, z dyskami wlacznie.

Hmmm... Porty szeregowe na pewno, porty drukarki chyba też (przynajmniej gdy
używam go do podłączenia zewnętrznego HDD lub CD). Dyski OK.

> wlasciwie jaki to system ? ktos tu chyba

Wingroza. 98 (pierwsze i drugie) i chyba 95OSR2 także (ale nie pamiętam)

> mocno skopal drivery.

Albo przesadził z priorytetami. W sumie kawałek pod tytułem SYNTH jest
przeznaczony do odtwarzania MIDów - ładuje się banki samplami raz i "karmi"
kartę stosunkowo małym strumieniem danych. A tutaj "sample" są podawane w
kółko.

W każdym razie na pewno takie odtwarzanie ma znacznie wyższy priorytet niż
grafika AGP - płyty SS7 są znane z tego, że przy np. płynnym przewijaniu
okienek karty muzyczne niekiedy "pykają" (raz na jakiś czas na ułamek
sekundy brakuje danych dla karty dźwiękowej) podczas gdy w przypadku GUSa w
tym trybie nie udało mi się nawet celowo doprowadzić do "pyknięcia".

RAM
bezpośrednio

> non stop ? po co ? przeciez to tylko dodatkowe obciazenie szyny,
> z ktora w pecetach i tak jest tragicznie (nedzne 100MB/sec ;-/).

Dokładnie! Używa mechanizmów od "karmienia" karty samplami do MIDI do
odtwarzania WAVa. Dziwne ale prawdziwe... Jak ktoś chce tylko słuchać WAVów
(czy też MP3 - dla karty to i tak jedna cholera) bardzo dobrej jakości bez
żadnych trzasków nawet na słabej maszynie na Socket7 lub SS7, to polecam GUS
PnP.

> brzmi troche bez sensu imho.

Trochę dziwna karta, ale dobra. Szkoda, że Gravis przestał karty robić.
Heh - gdy się kiedyś ludzi z Gravisa zapytałem dlaczego przestali, to mi
odpowiedzieli, że sami nie wiedzą ;)