Re: Czy to jest normalne ?

Autor: Wojtek Zak (zakvoy09_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 07 Dec 2000 - 10:29:35 MET

Uzytkownik "Roman Niewiarowski" <newrom_at_rp.zax.pl> napisal w wiadomosci

> sig, ale czy aby EIR to nie maksymalne pasmo ktore mozna zajac ?

Tak, ale .... Nie powinna byc to maksymalna przepustowosc hardware´u. Tak
jest chyba tylko w Polsce. Np. w sieci Frame Relay British Telecomu 2-3 lata
temu widzialem, ze EIR to byl CIR razy 3 lub 4. Jesli bedziesz mial chwile
czasu, to sprawdz, jak jest dzis. W zwiazku z tym, jak u nich masz wykupiony
CIR 16 k, to masz EIR 64 kb, mimo ze modemy do transmisji beda ustawione np.
na 512 kb czy 256k. Z punktu widzenia pojedynczego uzytkownika oczywiscie
jest fajnie móc zaplacic za 16 kb, a przesylac 900kb, ale jak spojrzysz z
punktu zarzadzania ruchem w sieci, to takie bursty pakietów (50 razy wzrost
od jednego uzytkownika) musza dac popalic sieci, jesli jest znaczna ilosc
uzytkowników.
Gdybym ja podlaczal np. 1000 uzytkowników, to nawet nie implementujac EIR-a
w zyciu nie pozwolilbym ustawic 1M na modemie dla tych, co wykupuja CIR
ponizej 64k.
Tak mozna, ale np. przez pierwszy rok-dwa dzialania sieci, gdy uzytkowników
jest jeszcze malo.