Re: czy aby na pewno tylko kasa ?

Autor: Pawel Krawczyk (anti_kravietz_at_ceti.pl)
Data: Wed 06 Dec 2000 - 18:16:42 MET

Wojciech Bojdoł <wojboj_at_lp.net.pl> wrote:

> Jednak co zrobic poza domem, gdy nie mamy nad dzieckiem kontroli ?^M
> W szkole (zgodnie z akcjami ,,Internet w kazdej gminie'', ,,internet w kazdym gi
> mnazjum'') nauczyciele NIE SA W STANIE (zglaszali mi ten problem niejednokrotnie
> ) caly czas kontrolowac dzieci.^M

Wojtku, automaty tym bardziej nie są w stanie tego zapewnić. Mogę Ci
to zagwarantować. Co więcej, mogę Ci też podać wiele przykładów, kiedy
na podstawie arbitralnej decyzji filtrowane były strony spoza zestawu
trupy-zagłada-przemoc-seks, a przy tym wręcz pożyteczne.

Druga rzecz - co to znaczy, że nauczyciele nie są w stanie kontrolować
dzieci w stanie zajęć z komputerami? Jak w takim razie mogą zapewnić,
by taki dzieciak nie czytał pod ławką świerszczyka? Zgoda, zapewne jest
ich zbyt mało i zbyt mało zarabiają, ale czy w takim razie nie lepiej
oddać im pieniędzy, które w innym wypadku będą wydawane na nieskuteczne
i drogie censorware.

Jeśli chcesz coś w tej sprawie zrobić, to raczej porozmawiaj z
nauczycielami swojego dziecka, a nie czekaj aż rząd podejmie niezbyt
mądrą decyzję, która być może da Ci fałszywe poczucie bezpieczeństwa,
ale nic poza tym.

--
Paweł Krawczyk <http://ceti.pl/~kravietz/>