Transmisje kompresowane - dlaczego nie ma?

Autor: Emil Stepniewski (es161294_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Thu 01 Jun 2000 - 18:23:45 MET DST

Siedziałem sobie ostatnio dłuższy czas na modemie, ściągełem
różne rzeczy,. m.in. spore strony WWW. I tak mnie zaczęło
zastanawiać, dlaczego tak słabo są rozpowszechnione transmisje
z kodowaniem w locie? Dlaczego nie mogę (nie mówię już nawet,
żeby to było ustawienie domyślne) włączyć sobie nigdzie, żeby
ściągane przeze mnie strony były kompresowane przez serwer
i dekompresowane przez przeglądarkę. Dlaczego nie ma atomatycznej
kompresji listów zarówno przy wysyłaniu jak i przy odbieraniu?
To samo z newsami.
Rzuciłem okiem na RFC z opisem protokołu HTTP i widzę np.:

        Content-Encoding is primarily used to allow a document to be
        compressed without losing the identity of its underlying media
        type.

I jeszcze w kilku miejscach tego typu rzeczy.
Tymczasem nigdy nie widziałem konfiguracji, w której serwer
kompresowałby pliki przed wysłaniem a przegladarka wykonywała
czynność odwrotną. Czy ktoś z was widział?
Dlaczego tego się nie robi, z jakich powodów? Przecież już od
dawna widać, że łątwiej zwiększać moc obliczeniowa końców
połączenia niż zwiększać przepustowość łączy.
Więc dlaczego?
Pozdrawiam

        Emil Stępniewski