Re: Transmisje kompresowane - dlaczego nie ma?

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Sun 04 Jun 2000 - 14:45:50 MET DST

 Emil> Siedziałem sobie ostatnio dłuższy czas na modemie, ściągełem
 Emil> różne rzeczy,. m.in. spore strony WWW. I tak mnie zaczęło
 Emil> zastanawiać, dlaczego tak słabo są rozpowszechnione transmisje z
 Emil> kodowaniem w locie?
[...]
 Emil> Tymczasem nigdy nie widziałem konfiguracji, w której serwer
 Emil> kompresowałby pliki przed wysłaniem a przegladarka wykonywała
 Emil> czynność odwrotną. Czy ktoś z was widział? Dlaczego tego się nie
 Emil> robi, z jakich powodów? Przecież już od dawna widać, że łątwiej
 Emil> zwiększać moc obliczeniowa końców połączenia niż zwiększać
 Emil> przepustowość łączy. Więc dlaczego?

Dlaczego widać? To wcale nie musi być prawdziwe. Sam pracuję np. raczej
z instalacjami, gdzie ograniczające czynniki to moc procesora, prędkość
przesyłu do/z pamięci, liczenie sum kontrolnych TCP i przepustowość
dysków. Prędkość sieci jest większa.

Nie jest to więc wcale takie oczywiste, szczególnie z punktu widzenia
serwera.

pozdrowienia,
--J.