Re: wskazowki dot. netykiety (RFC1855)

Autor: Piotr 'VaGla' Waglowski (vagla_at_3w.com.pl)
Data: Thu 23 Mar 2000 - 17:18:39 MET

Janusz Dorożyński <dorozynskij_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> I tutaj mam pytanie do Piotra - sądząc po Twojej stronie www, magisterium
> robiłeś na Uniwersytecie Warszawskim, czyli na uczelni publicznej.
> Utrzymywanej w całości - przynajmniej formalnie - z funduszy publicznych.
> Czyż nie oznacza to prawa i obowiązku publicznego dostępu do m. in. prac
> magisterskich? Według mnie oznacza. Sam oczywiście nie masz obowiązku -
> ponosząc koszta - zapewnić ten dostęp, ale jeśli już raz umieściłeś tekst
> miejscu dostępnym publicznie, to jego zdjęcie - z powodów prowizji - jest
> dla mnie nad wyraz nieetyczne. Ponadto wprowadzasz w błąd pisząc do grupy:

Nie wiem do czego zmierzasz, ale odpowiadajc na pytanie:
Uwazam ze dostep do prac naukowych powinien byc publiczny
na takich zasadach jak ksiazki w bibliotece wydzialowej (na miejscu).
Podobnie jak Ty uwazam ze nie mam obowiazku zapewniac tego
dostepu.
Uwazam rowniez ze wlozylem duzo pracy w stworzenie pracy
magisterskiej, ma ona walor utworu. Jesli znalazlem wydawce
ktory chce wydac tresci znajdujace sie w tej magisterce -
uwazam ze mam prawo ja zdjac z publicznego miejsca jakim
jest strona www. Autor utworu moze zniszczyc jego egzemplarz...
Interesujaca wydaje sie tu jedank kwestia praw przyslugujacych
uczelni. Nie wydaje mi sie jednak sluszne ani prawnie jednoznaczne
ze uczelni przysluguja majatkowe lub osobiste prawa autorskie
do pracy magisterskiej swoich absolwentow. Moge sie jednak mylic
i jesli ktos uwaza inaczej - chetnie zapoznam sie z argumentacja
przemawiajaca na rzecz tezy przeciwnej.
Trudno mi dyskutowac z Twoim wartosciowaniem etycznym.
Istotnie wprowazilem w blad grupe, za co przepraszam...
wprowadzenie w blad polega na tym, ze owszem - artykul i
magisterka sa na www.. ale *nie podlinkowane* [i teraz dopiero
sie narazilem na gromy]. W pierwszym posice powinienem napisac
ze *niebawem bedzie podlinkowane na mojej stronie*. I tak wlasnie
sie stanie.

Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie.
Pozdrawiam

--