Re: RBL # Re: prosba pouczenie (informacja)

Autor: Marek Kuchciak (mkc_at_ccs.pl)
Data: Thu 23 Mar 2000 - 17:17:53 MET

Krzysztof Czuma wrote:

> Ja tez nie lubie dostawac reklam wysylanych mailem. Z tego nie wynika, ze
> nalezy sie poddac opiece mafioza, ktory mnie przed tym strasznym
> nieszczesciem uchroni.

Można się oddać w opiekę policji, albo Armii Zbawienia - dlaczego od
razu mafii?

> Moim zdaniem to iluzja. RBL juz teraz odmawia podania listy serwerow
> blokowanych. Jakim cudem potencjalna ofiara ma sie poskarzyc i kto jej
> uwierzy?

ZTCW każdy może sprawdzić, czy konkretny adres IP jest w RBL.

> Niech Pan zwroci uwage, pls, ze czesc TLD's rejestrowana jest bez
> oplat. Podobnie bylo z .pl, .com itd. na poczatku. Potem poziom krytyczny
> zostal przekroczony, bestia urosla w sile i podyktowala wlasne warunki.

Ja jestem absolutnie przeciwny rozdawaniu domen za darmo każdemu, kto
się o to zwróci. Stosunkowo niewielka roczna opłata za utrzymywanie
domeny zabezpiecza przed zarejestrowaniem znacznej ilości domen na zapas
w celu dalszej spekulacji nimi. Oczywiście zjawiska spekulacji domenami
nie da się wyeliminować całkowicie, ale w ten sposób ogranicza się je.
Inna sprawa, że pieniądze za domeny, po potrąceniu kosztów, powinny być
przeznaczone na jakiś wyższy cel, a nie do kieszeni dajmy na to NASK-u.

> Rzecz nie w oplatach a w monopolizacji systemu.

Ale pisał Pan o haraczu za "rejestracje domen", a nie o monopolu.
Rozdwojenie jaźni?

Marek

PS. Żeby było jasne: jestem przeciwko jakimkolwiek monopolom, bez
względu na szczytność haseł, pod jakimi są one tworzone, ale nie
przeciwko dobrowolnym porozumieniom.

--
Marek Kuchciak, Wroclaw, Poland   mailto:mkc_at_ccs.pl
standard disclaimer